kan in een shortcut op mijn bureaublad maken van deze oplossing van windows netwerkcontrole?

op mijn laptop (buiten de garantie natuurlijk) is het externe knopje van het draadloos netwerk in/uitschakelen kapot. als de laptop uitgezet word, schakelt de netwerkadapter zich ook steeds uit. doordat de knop niet meer werkt, moet ik dus steeds via windows netwerkcontrole probleemoplosser de adapter zien in te schakelen. op zich geen probleem, alleen wilt het geval, dat de oplossing van windows luid: schakel de adapter voor draadloos netwerk in !!! (wat ik dus niet kan...) via een hoop omwegen in de probleemoplosser kom ik dan toch eindelijk tot de oplossing waarin voorgesteld word : SCHAKEL DE VOORZIENING VAN HET DRAADLOOS NETWERKVERKEER IN. DEZE OPLOSSING TOEPASSEN.
waarna ik zonder probleem verbinding kan maken met mijn draadloos netwerk.
is het mogelijk hiervan een soort shortcut te maken zodat ik niet steeds zit te sukkelen hier?
alvast bedankt voor jullie inzicht.

msi cx 600
windows 7 ultimate x64
netwerkadapter betreft 802.11 bgn 1T1R draadloze adapter voor mini kaart

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Je kan wel een snelkoppeling op je buroblad plaatsen naar Apparaatbeheer. Daar kun je via rechtsklik op je netwerkadapter deze aan/uitzetten.

Een snelkoppeling naar Apparaatbeheer maak je als volgt:

Op je buroblad, rechtsklik, nieuwe snelkoppeling.
Dan als pad: %systemroot%\system32\devmgmt.msc in

Is wel niet helemaal wat je zoekt, maar scheelt toch een aantal muisklikken.