Hoe plaats ik meer gehugen in mijn netbook?

Mijn netbook heeft maar 1GB geheugen en wil graag naar 2GB (wat mogelijk is..). Nou wil ik deze kopen: http://www.replacedirect.nl/apparaat/4362247/d000153865-asus-eee-pc-1015px/p/p0078721/kingston-laptop-geheugen-2-gb-ddr3-1066-mhz-sodimm-pc3-8500.html

Weet iemand hoe je dit erin zet of heeft iemand een link naar een tutorial?

Toegevoegd na 13 minuten:
Netbook is de Asus Eee PC 1015PX

12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Aan de onderzijde zit één klepje dat met een schroefje verwijderd kan worden. Hieronder zit het RAM geheugen.
Als je het schroefje verwijderd en het afdek kapje weghalen zie je de bovenzijde van de RAM kaart die er inzit. Je kan deze aan één zijde omhoog klappen en vervolgens uit het frame tillen. Nu plaats je de nieuwe kaart in de 'lade' en druk je het frame weer naar beneden.
Nu sluit je het kapje weer en schroef je het kapje weer vast.

Dit is geen moeilijke handeling, waar je wel op moet letten is statische elektriciteit. Je kan het beste een anti-statische armband dragen om statische elektriciteit te voorkomen. Mocht je deze geen hebben probeer dan de reparatie uit te voeren met zowel de laptop als je eigen lichaam contact maken met een geaard oppervlakte. (Bijvoorbeeld de behuizing van een computer)

Toegevoegd na 2 uur:
Zoals ik ook in de reactie zij, verwijder van te voren wel de accu!