Kan je ergens een digitaal toetsenbord voor in beeld downloaden? (laptop)

Compleet uit het niets doen een aantal (belangrijke) knopjes het niet meer op mijn toetsenbord. Aangezien de laptop gewoon verder nog prima werkt heb ik geen zin om een nieuwe te kopen of een heel apart toetsenbord te kopen. Is er niet een manier dat ik bijvoorbeeld zo'n digitaal toetsenbordje in beeld kan krijgen bij alles wat ik doe? Of heeft iemand een andere oplossing?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
2.9K

Het beste antwoord

Klik op het menu Start, kies Alle programma's, kies Bureau-accessoires, kies Toegankelijkheid en kies vervolgens Schermtoetsenbord om het Schermtoetsenbord te openen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit werkt alleen op een windows pc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, al schat ik dat de vragensteller wel Windows gebruikt. Veel Linux distro's hebben overigens ook een virtueel toetsenbord, bij Ubuntu is dit het programma 'Onboard'.

Andere antwoorden (2)

Windows (Vista en 7) heeft zijn eigen virtuele toetsenbord, geinstalleerd in het systeem. In de link lees je hoe dit werkt en hoe je hem tevoorschijn haalt. Succes er mee!

Toegevoegd na 1 minuut:
"De snelste manier op het virtueel toetsenbord te openen is door ‘osk’ te typen als zoekopdracht in het menu Start gevolgd door een druk op Enter."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt er op dat de driver van het toetsenbord defect is. Misschien is het handiger om die te downloaden en/of te vervangen. Vooral als de speciale niet-standard knopjes het niet meer doen.

Een los usb toetsenbord (lenen) is ook een oplossing.
Als je windows op je laptop hebt zitten is inderdaad een virtuele toetsenbord een tijdelijke oplossing, als je muis en/of touchpad het nog doet.