wat voor programma's en software kan je op een externe harde schijf zetten?

wat voor programma's en software kan je op een externe harde schijf zetten? Dan heb ik het vooral over zwaardere programma"s als autocad en games.

wordt de laptop er ook sneller van als ik het zou kunnen verplaatsen op de externe harde schijf?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In principe wil je dat juist niet. Intern: OS, progs, games
Extern: video, foto, muziek
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oh en je laptop wordt niet sneller, en de progs die extern installeert al helemaal niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus externe harde schijf is voor eigenlijk voor documenten? En voor die andere programma's moet alles pp de laptop worde n gedownload?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En zou interne hardr schijf ook kunnen vergroten?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou in principe zou je installatie bestanden kunnen downloaden op de externe. Als je maar installeert op intern. Wat je denk ik het beste kan doen is even kijken wat zoveel ruimte in beslag neemt. En of je dingen weg kan gooien, Of welke data je op een externe kan gaan zetten. Als je fanatiek films/series downloadt is elke schijf zo vol.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus ik zou kunnen downloaden op harde schijf en verplaatsen naar extern.?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan intern vergroten, maar dat heeft wel een consequentie. Je moet de Windowsinstallatie op de nieuwe HDD gaan zetten. Dat is vaak een lastig karweitje. Of praten we over een desktop?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus ik zou kunnen downloaden op harde schijf en verplaatsen naar extern.? Wat? downloaden?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Programma's, games
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee. Die downloadt je op extern. En installeer je op intern(C:). De installatiebestanden kan je sowieso weggooien natuurlijk na installatie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En gaat om hdd, zijn die installatiebestanden groot da?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij een spel wel. Praten we over een desktop of laptop? Belangrijke vraag..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Laptop
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
en hoe weet ik wat de installatiebestanden zijn.. wil niet te veel verwijderen natuurlijk xD

Antwoorden (1)

Je kan van alle programma's op die externe schijf zetten. Juist opletten bij de installatie dat je het pad kiest van die schijf en niet zoals dikwijls standaard wordt aangewezen op C:/program files. het hangt af van wat voor schijf je wil, als je bijvoorbeeld aan nas-server of een harde schijf via usb 2 of 3. Een usb aansluiting is sneller dan een netwerk verbinding en een harde schijf in de pc zelf is dan nog sneller. De pc zal sneller zijn (al naar gelang de cpu van de pc zelf natuurlijk) omdat sommige programma's die op de externe staan niet mee zullen opstarten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een usb aansluiting is sneller dan een netwerk verbinding Nee. Haal hier 100MB/s op het netwerk met een 1Gbit/s router/adapter. Dat haal ik met USB 2 niet laat staan met USB 1(.1). De pc zal sneller zijn (al naar gelang de cpu van de pc zelf natuurlijk) omdat sommige programma’s die op de externe staan niet mee zullen opstarten. Nee. Zo werkt het niet. Alle programma's die op je interne schijf staan worden OOK niet allemaal opgestart. Echter als je een programma op een USB2 aangesloten op wil starten zal deze wel hinde kunnen ondervinden van de langzame verbinding. Waarom denk je dat de interne verbinding in een PC (SATA) zo snel is? Omdat dat zo lekker werkt...