Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Internetverbinding opeens traag, zou de netwerkadapter defect zijn?

Modem, router en switch zijn goed. De snelheid is down gezakt van > 120 Mbit/s tot 10 Mbit/s. De upload is constant op 10 Mbit/s. Het moederbord is een Gigabyte ga-p55a-ud3. Ook onder Knoppix dezelfde resultaten. Kabels verwisselen helpt niet. Kan ik de poort nog testen, of zal ik er een PCI-adapter in doen?

Toegevoegd na 18 uur:
Ik heb er een nieuw netwerkkaartje ingezet. Nu is de verbinding weer goed (121,6/9,3 Mbit/s). Bedankt voor het meedenken!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
WiFi of kabel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kabel

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als het plotseling is dan zou het natuurlijk ook een storing kunnen zijn bij de provider ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je je modem als een uit en aan gezet, zo'n modem gaat n.l. tijdens het het leggen van een verbinding, van knooppunt naar knoop punt, (soms meer dan 10) en soms kan na enige tijd zo'n knooppunt slechter functioneren, resetten zorgt voor de opbouw van een nieuw verbindingspad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb modem en router gereset, maar denk ook niet dat daarin het probleem ligt, omdat de PC ernaast wel op normale snelheid werkt. De netwerkverbinding lijkt erg gebrekkig te zijn. Ik dacht dat een netwerkadapter het deed of niet. Deze lijkt het voor een klein gedeelte te doen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding