ik had mijn pc geformateerd en nu draait hij op windows 7 maar mn geluid is weg hoe krijg ik dat terug?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Als via het configuratiescherm naar de eigenschappen van je systeem gaat, kun je apparaatbeheer kijken of alle apparatuur juist is geinstalleerd. Als er ergens een geel driehoekje met uitroepteken bijstaat, klik je er met de rechtermuisknop op en laat je de driver opnieuw installeren. Zeg dat hij ook op internet moet zoeken. Als het goed is, krijg je op deze manier alles staop voor stap aan het werk.
Het is niet zeker als jij eerder een ouder besturingssysteem had, en dus oudere hardware, alles wordt ondersteunt in W7.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je zult op zoek moeten naar de drivers voor jouw geluidskaart / moederboard.
Zonder verdere gegevens is geen zinnig antwoord mogelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het goed is dan heb je van de PC ook een zgn. driver CD voor de installatie van de hardware en het moederbord erbij.

Deze CD moet je even opzoeken en dan in de CD/DVD van je PC doen. Kies dan voor setup of iets dergelijks dat het menu laat zien.

Alle hardware wordt dan van de juiste driver voorzien zodat het weer gewoon werkt. Je geluid bijvoorbeeld.

Na je formatteer actie zijn deze drivers namelijk ook verloren gegaan en die moeten weer worden geïnstalleerd.

Losse geluidskaarten worden meestal door Windows zelf gedetecteerd en van de juiste driver voorzien maar aangezien dat bij jou niet het geval is zal het een geïntegreerde moederbord geluid chip zijn. Hetzelfde geldt voor losse videokaarten.

Alle essentiële hardware die op het moederbord zit wordt met deze CD geïnstalleerd en geactiveerd.

Heb je CD niet of niet meer dan zal je het merk en type moederbord moeten achterhalen en dan via internet bij de fabrikant de drivers op gaan halen. Via hun site kun je dan support of downloads gebruiken om de drivers die je nodig hebt binnen te halen.