Hoe krijg ik 2 beeldschermen werkend aangesloten?

Hallo allemaal,

Recent heb ik een 2e beeldscherm gekocht voor mijn pc. Het probleem is echter, dat mijn 'hoofdscherm' het wel doet, maar als ik mijn 2e scherm inplug, krijgt hij geen 'VGA signaal'.

Ik heb een ATI radeon 6870 videokaart in mijn PC zitten. Er zitten 2 DVI poorten op onder elkaar, maar ik krijg het niet werkende. Ik gebruik nu dus ook 2 VGA -> DVI convert stukjes om beide schermen ingeplugged te krijgen, maar dat werkt dus niet.

Alleen bij het hoofdscherm (bovenste poort) werkt dat.

Weet iemand wat ik kan doen om het werkende te krijgen? Moet ik misschien een VGA -> HDMI converter of iets dergelijks gebruiken?

Kom er niet uit. Hoop dat er iemand is die me kan helpen!

Dank!

Toegevoegd na 3 minuten:
Bijgaande heb ik even een screenshot van de achterkant van mijn videokaart bijgevoegd! De 2 schermen zitten dus in die 2 grote slots onder elkaar.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou in elk geval tijdens het opstarten (voor het scherm blauw wordt) op beide shermen beeld moeten hebben (de zelftest) Verwissel de kabels eens: heb je dan op de andere (nieuwe) monitor beeld? Het zou zomaar kunnen dat de kabel, adapter, of het nieuwe scherm kapot is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, de schermen werken.. Als ik het 2e scherm omwissel met het bovenste slot (Waar mijn hoofdscherm inzit, werkt deze wel) maar als ik mijn hoofdscherm dan in die 2e poort doe, werkt die daar ook niet..
Cryofiel
11 jaar geleden
Kan het zijn dat die twee video-aansluitingen zijn bedoeld voor *hetzelfde* scherm? Sommige schermen hebben zó enorm veel pixels, dat één video-aansluiting niet meer genoeg is. Je hebt dan twee videokabels, en dus ook twee aansluitingen, nodig om alle pixels van dat ene supergrote scherm aan te sturen. Misschien is die dubbele aansluiting op je videokaart wel op die manier bedoeld. Maar ik weet hier te weinig van om het met enige zekerheid te zeggen. Zie het bovenstaande dus als niet meer dan een gok.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je wel een tweede scherm toegewezen in je beeldscherminstellingen? Uitbreiden, dupliceren etc?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar hij herkent hem niet via de 2e DVI poort. Er zitten dus nu 2 schermen in dvi poorten. Ik hoorde net van iemand dat de kaart maar 1 keer zo'n signaal kan geven, dus ik dat andere scherm in de HDMI ingang moet doen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar dan moet ik eerst van een VGA een HDMI signaal zien te maken.. aangezien geen van de 2 beeldschermen HDMI ingangen heeft. Mijn hoofdscherm heeft zowel een DVI poort als een VGA poort, maar dat 2e scherm heeft uitsluitend VGA.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wie koopt er vandaag de dag nou nog een VGA-scherm, dan ben je niet helemaal juist bezig. Heb je al een keer geprobeerd alleen DVI slot 2 aan te sluiten? @Cryofiel ik snap waar je op doelt, maar DVI kent een Duallink variant, dat is echter gewoon een stekker/aansluiting die 2x zoveel data kan verwerken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat maakt dat nou weer uit? Die dingen werken nog steeds prima. Het ligt ook niet aan het scherm, het lag aan de videokaart dat er maar 1 slot op zit die VGA überhaupt kan lezen. Het andere slot is uitsluitend DVI en heb het dus ook zo opgelost, omdat mijn eigen scherm nog een DVI aansluiting had. Case closed.

Antwoorden (1)

Heb je de drivers van je grafische kaart geïnstalleerd? Dan zou je met een rechtermuisklik op het bureaublad het amd catalyst control center moeten kunnen aanklikken. In dit programma kan je alle instellingen van je grafische kaarten en beeldschermen goed zetten. Je zal zien dat, wanneer alle instellingen correct zijn, alles wel goed werkt!