Wordt glasvezel aangelegt, ook al heb ik geen abbonement?

Het wordt in ons dorp wel aangelegt(meer dan 30% gestemt) maar als we geen abbonement nemen, wordt het dan evengoed in (of tot) ons huis aangelegt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
12.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tot je huis aangelegd heeft geen nut, je zal dan nog steeds een hoop moeten betalen voor een latere aansluiting, terwijl het nu kosteloos gebeurt.

Het beste antwoord

Het aansluiten van een glasvezel verbinding is volledig gratis, er worden absoluut geen kosten in rekening gebracht. Je bent echter niet verplicht een abonnement te nemen. Besluit je over een aantal jaren wel glasvezel te nemen, want geloof me; we ontkomen er niet aan; dan zou je deze kosten voor aansluiting wel moeten betalen.

Dus doe verstandig en laat ze een glasvezel verbinding in je woning schieten, dit kost je niks en besluit je later wel een glasvezel dienst te nemen dan komen deze aansluitkosten er wel bij kijken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry, dan komen deze kosten er niet bij kijken ;) Omdat je het immers al gratis hebt laten aansluiten.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als jij het niet wil dan wordt je niet aangesloten en krijg je geen kastje in je huis. Het is dus niet verplicht. Wel heel dom als je het niet laat doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke thx
In ons dorp is ook glasvezel aangelegd tot aan de meterkast. Of je wel of niet een abonnement neemt is niet van belang. Het is zelf zo dat de firma welke aan het aangelegd niet de service provider is waarmee je een abonnement op de tv, telefoon en/of internet service kunt afsluiten.
Vergelijk het maar met de waterleiding en meter, deze zijn de transport middelen. Het stromend water is de dienst die wel of niet afneemt.

Toegevoegd na 5 minuten:
Het kort antwoord is ja. Tijdens aanlegperiode/fase is het gratis, daarna dien je aansluitkosten te betalen.
Het is de huiseigenaar en gebruiker die toestemming dient te geven. De huiseigenaar dient de rekening te betalen. Omdat het gratis is wordt meestal de eigenaar gepasseerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je krijgt een brief in huis en in die brief staat of je gratis glasvezel wilt aangelegd hebben in huis .
Weiger je die aanleg dan krijg je geen aansluiting .
Na enkele maanden krijg je weer een brief en daarin staat : wij verlaten binnenkort uw gemeente met de aanleg van de glasvezelkabel u krijgt nog een kans om de glasvezelkabel gratis te laten aanleggen .
Als u later toch een aanleg wilt van de glasvezelkabel dan zijn er kosten aan verbonden en die bedragen € 200 .

Toegevoegd na 1 minuut:
En als je toch besluit om te nemen dan krijg je een leeg kastje in huis .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je in een huurhuis woont dan wordt het glasvezel kabelnet tot in de woning gerealiseerd.
Het is daarbij niet van belang of de bewoner wel of niet van de diensten van dat netwerk gebruik gaat maken.
Daar zijn voor de bewoner dan ook geen kosten of verplichtingen aan verschuldigd.
De aansluitkosten worden door de verhuurder betaald.

Als je als bewoner besluit om een abonnement te nemen op TV en internetdiensten via deze kabel dan betaal je normaliter niet meer dan de gewone aansluitkosten die ieder ander moet betalen voor deze diensten.
Vaak zijn de aansluitkosten gratis bij aanbiedingen van een provider.

Ben je zelf eigenaar van de woning dan moet je toestemming geven om een aansluiting op het glasvezel kabelnet te laten realiseren.
Aansluiten is niet verplicht maar kan zeer voordelig zijn om nu te laten doen.
De kosten worden in de aanlegfase omgeslagen over alle te maken aansluitingen waardoor de kosten per aansluiting nu zeer laag zijn.
Als je dit nu weigert, en dat mag, dan kan een eventuele aparte aansluiting op een later tijdstip alsnog een dure grap worden.

Maar ook hier geldt dat de eigenaar/bewoner niet verplicht is tot het aangaan van abonnementen of gebruik van het eenmaal aangelegde glasvezel kabelnet.