Kan ik mijn harde schijf vervangen door een grotere of gewoon een extra schijf toevoegen?

Ik heb een acer aspire 5755g. 3.1 ghz, i5 processor, 500 Harde schijf en 8 gb ram...

Zoals je ziet heb ik 500 gb ram, maar ik wil graag meer. Hoe kan ik dat doen? Moet ik gewoon mijn schijf eruit halen en er een nieuwe in doen, of kan ik een extra toevoegen? Het liefst niet met een usb. Ik wil graag tussen de 500gb en de 1tb toevoegen. wat zijn de kosten daarvoor?

Gr Roobin

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

In de Acer is geen plaats voor nog een harde schijf, dus zal je de schijf moeten vervangen. Prijzen voor 750 Gb beginnen bij 79,- euro:

http://www.computerland.nl/a/zcl_03ops/02_inthdd/list.aspx
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke bedankt, is er dan ook een manier om alles wat al op mijn oude schijf stond naar de nieuwe over te zetten... want ik moet anders namelijk nog al veel nieuwe dingen downloaden enzovoort.
Aangezien je een laptp hebt, moet je je hardeschijf vervangen. Dit is helemaal niet moeilijk, gewoon openvijzen, oude eruit, nieuwe erin pluggen en klaar. Wel moet je wss windows (of enig ander OS) terug installeren.

Prijzen voor hdd's zijn op de dag van vandaag niet zo hoog meer. Voor 1 TB betaal je rond de 100 euro.