Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als je 2 processors op een moederbord kan plaatsen moet dit 2 dezelfde zijn?

ik wil zelf een pc bouwen (eerste keer). En ik wil dit moederbord gaan kopen: http://www.alternate.nl/html/product/Asus/Z9PE-D8_WS/1000844/?tk=7&lk=4146 .
Moeten dan op beide plaatsen in mijn geval een I7 processor of kunnen het een I7 en I3 zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Er kunnen alleen Xeon E5 serie processoren op.
Ik lees zo snel niet of er twee verschillende (kloksnelheden) naast elkaar gebruikt kunnen worden.

Toegevoegd na 6 minuten:
De handleiding laat zien dat in de bios beide processoren verschillende karakteristieken kunnen hebben.
Het lijkt erop dat je dus twee verschillende processoren uit dezelfde serie kunt plaatsen.
Maar geen garanties wat mij betreft!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar de xeon e5 processors zijn bedoelt voor servers, niet voor gewone desktop pc. of heb ik het mis? moet ik anders een ander moederbord zoeken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je wil gaan gamen ermee is zo'n moederbord niet echt kosteneffectief. Beter koop je een single-cpu moederbord met een i5-3750K en prop je er twee Nvidia GTX680's of 1 690 in, of twee AMD Radeon 7970's. Scheelt je een hoop dure processors en moederborden die nauwelijks voordeel opleveren in games (als ze al geen nadeel opleveren).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook 3-way SLI/CF is niet altijd even effectief.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding