Moet Mycom me m'n geld teruggeven als ze een defect product niet kunnen repareren of vervangen?

Een half jaar geleden kocht ik bij Mycom een zog. Soundbar (van Hercules) voor 35, 95. Sinds een paar weken hapert het ding voortdurend, het lijkt aan het stekkertje te liggen(wakkelcontact). Ik ben terug gegaan naar de winkel, het product bleek inmiddels niet meer leverbaar. De Soundbar werd getest, het ding zelf doet het, maar er is iets met het contact of het stekkertje. Mycom kon geen nieuw stekkertje leveren. Er werd aangeboden een vergelijkbaar product te leveren. Dat bleek duurder te zijn.(Ik wil geen losse boxjes met al die draden en ik heb geen bluetooth op m'n laptop.)
Ik heb om bedenktijd gevraagd. (Het valt binnen de garantie.) Eigenlijk bieden ze geen oplossing, vind ik. Iig niet één waarbij ik niet hoef bij te betalen. Moeten ze me m'n geld teruggeven? Of is er een andere oplossing?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Als reparatie niet lukt en de winkelier biedt je een duurder product aan, dan hoef je in principe niet bij te betalen. De winkelier zal je natuurlijk een product aanbieden in een vergelijkbare prijsklasse als van je eerste aankoop. Mocht het voor jou toch nog te duur worden dan heb je recht om de koopovereenkomst te ontbinden. Dat wil zeggen: je geeft het product terug en je krijgt je geld terug.
Op de bijgaande website kun je de regels nalezen. Ook staan er twee voorbeeldbrieven op als je niet akkoord gaat met bijbetaling voor een vervangend product (en voor reparatie).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat als ze jou niet hetzelfde product kunnen leveren of iets waar je wat aan hebt,dan kan je volgens mij gewoon je geld terug vorderen. suc6 ermee

Toegevoegd na 1 minuut:
Duidelijk binnen de garantie