ik heb een evga gtx 550 ti superclocked wat is zijn maximalen warmte hij word bij mij erg snel warm 65 graden en ik heb een stroom toevoer van 300wat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

65 graden is een heel normale temperatuur voor een grafische kaart, pas bij ongeveer 110 graden vallen ze uit, maar je moet niet hoger gaan dan 80-85, dat is het beste.

met dit programme kun je kijken hoe heet, hij word, op welk moment:

http://www.techpowerup.com/gpuz/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Meestal ligt shut down temp voor hedendaagse videokaarten op 110 C. Eerder dan bij die temp kun je natuurlijk al problemen ondervinden (artifacts ed).

Probeer 'm iig onder de 90 C te houden, liever 80 C. Dan mag dat toch geen problemen veroorzaken.

Je kunt trouwens met nibitor je bios eens inladen om zo te zien welke temp limieten op de kaart van toepassing zijn. Eventueel zou je ook het koelprofiel aan kunnen passen zodat die wat eerder wat harder gaat blazen maar dat is niet iets voor een leek om te doen.
http://www.softpedia.com/get/Tweak/Video-Tweak/NVIDIA-BIOS-Editor.shtml
(met een tootlje als msi afterburner bv kun je ook buiten de bios van zo'n kaart om een beter koelprofiel hanteren)