Ik wil een laptop kopen, maar daar zit een ´Intel GMA HD´ videokaart in.. kan mij iemand vertellen hoeveel mb/gig deze videokaart is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

De verkopende partij, danwel de fabrikant van de laptop. Er zijn zeer vele mogelijkheden. Alleen Intel GMA HD zegt niet genoeg [http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_GMA]
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
On-Board graphic processors pakt geheugen van de RAM af, dit is meestal erg weinig en om 3d applicaties en games erop te spelen is vaak ook (bijna)niet te doen. Als ik me niet vergis kan je dit in de meeste gevallen instellen in de BIOS.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"dit is meestal erg weinig en om 3d applicaties en games erop te spelen is vaak ook (bijna)niet te doen." De reden dat er amper te gamen valt op een intel GMA kaart ligt volgens mij eerder aan het feit dat er amper goede drivers voor zijn die games ondersteunen. Met een onboard GPU als bijv. een ati HD 6550d kan er namelijk prima gegamed worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien had je het een paar keer over moeten lezen voordat je de reactie hier plaatste. De "drivers" van de graphic card zijn "goed" genoeg om op te kunnen gamen. Maar of de CPU dat gaat kunnen trekken is de vraag.