Ik heb een powermac g4 en ik wil er graag een andere processor inzetten mag dat gewoon een processor uit een Intel windows pc zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Nee, dat kan niet. Een PowerPC Mac, zoals de G4, heeft een volledig andere architectuur dan dat van een Intel machine. Een nieuwe processor erin zetten is zo goed als onmogelijk.

Toegevoegd na 28 minuten:
Je kunt er weliswaar een sneller G4 processor inzetten, maar of dat het waard is - en of die nog te krijgen zijn - is zeer de vraag. Ik raad je aan een nieuwe Mac te overwegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
Nee dat kan echt niet
Welke g4 heb je ? bedenk,
het is leuk als experiment maar alle power mac pc,s tot aan G5 zijn eigenlijk obsolete , al zal een g5 nog wel redelik draaien (op flash na)
maar een G4 is niet vooruit te branden
en processor zijn er nauwelijks voor te vinden
en zeker niet de juiste modellen
en ze kosten een fortuin dus het is absoluut niet aan te raden die te kopen. Tip zoek even op google naar mactracker krijg je een mooi overzicht
van alle modellen en specificaties Als je toch een ander mac wilt, koop dan een intel minimaal core 2
met minimaal os x 10.6 dan kun je nog meekomen al gezegd, leuk als experiment maar potentiele moneypits.

Andere antwoorden (1)

Zoek in je naslag of internet welke type moederboard je hebt en welke processors er allemaal op kunnen.