Wat houdt "startklaar" in bij computers?

Ik zal in november een Toshiba Satellite L870-132 kopen. Bij de plaatselijke Saturn wordt vermeld dat de laptop €700,- kost en een startklare €720,-. Wat houdt startklaar eigenlijk in en kan je dat ook zelf configureren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
4.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pure nonsense. Tegenwoordig duurt de eerste keer starten meestal een halfuurtje, windows wordt geinstalleerd/geupdate. Gaat allemaal vanzelf. 20 euro snel verdiend zou ik zeggen.

Het beste antwoord

Een laptop is vanuit de fabriek altijd al geïnstalleerd. Het apparaat moet alleen de installatie nog afronden. Bovendien zal hij nog wat vragen aan je stellen om het af te stemmen op jou wil. Als je hem niet startklaar koopt zal hij dus alleen de Windows installatie afronden (dit gaat automatisch er zal alleen 'even geduld' in beeld staan). Vervolgens vraagt hij naar de Gebruikersnaam (de naam van je account op Windows), of je een wachtwoord wilt instellen (kan je dus eventueel overslaan), of je je wilt verbinden met een draadloos netwerk (hij zal alle draadloze netwerken in een lijstje weergeven en ook dit kan je eventueel overslaan) en wat je wilt doen met updates van Windows. De bovenste opties zal met koeienletters 'Aanbevolen' aangeven wat ik ook zelf aanraadt. Bij deze optie zal hij namelijk automatisch checken op updates en ze direct installeren.

Wil je dit allemaal niet betaal je 20 euro extra en zal hij direct doorstarten naar Windows 7. Persoonlijk zal ik daar geen 20 euro voor neertellen puur omdat het hooguit 10 minuten werk is (en dat is al ruim genomen).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een startklare laptop is een laptop waar niks meer mee gedaan moet w

Toegevoegd na 1 minuut:
worden om de laptop op te kunnen starten.
Je kan er dus meteen mee beginnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Startklaar houdt in dat je de computer kan aanzetten en direct beginnen te werken. Geen installatie niet meer dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En is het waard om 20 euro extra te betalen, of kan je ´m zonder veel moeite zelf startklaar maken?
Startklaar is dat alles werkend is geinstalleerd (aan software), dus ook alle updates. Je kan dat ook zelf (of een handige buurjongen) en dan koop je voor die 20 euro toch weer een menu P van Pernhard bij de lokale chinees.

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0CFkQFjAB&url=http%3A%2F%2Fpetapc.nl%2Fonline-winkel%2Fdiensten%2Fcomputer-startklaar-maken%2F8411-petapc-laptop-startklaar-maken-totaalpakket&ei=lEQxUK-jMOjB0QWRjYHgDA&usg=AFQjCNHLSmiIKNeHPL5jvjwgzUD5qoJobg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een startklaar laptop betekent dat je er niks meer aan hoeft te doen je hoeft dus bijvoorbeeld geen:
- Drivers te installeren
- Adobbe (flash, ect) te installeren

je kunt hem dus gelijk opstarten, en doen wat je wilt!