Waarom geeft mijn System 4 GB aan, en in mijn taak manager maar 3 GB?

Ik heb net mijn geheugen van mijn laptop uitgebreid.
In System zie ik netjes 4 GB. Maar in taakbeheer zie ik bij totaal geheugen minder als 3 GB. Hoe kan dat?
Ik heb Vista.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

De 32 bits versie van Vista, en die heb je vast, kan maximaal 3GB intern geheugen aanspreken. Om de volle 4GB aan te spreken zul je de 64 bits versie moeten hebben. Mocht je dat willen doen, weet dan ook dat niet van alle randapparatuur er 64 bits drivers zijn.

Je zult het dus met de 3GB moeten doen....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, dat is een beetje dom van Windows. Je kunt dit echter omzeilen en toch de 32 bits versie behouden dmv gratis patch:

http://www.unawave.de/windows-7-tipps/32-bit-ram-sperre.html

Misschien dat het er in Russisch of Duits verschijnt, maar het werkt wel. Ik gebruik hetzelf ook!

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik zie dat je nog Vista gebruikt, maar hoogstwaarschijnlijk werkt deze patch ook daarvoor.

Als antwoord op je vraag: zonder het te technisch te maken; Win reserveert ca 0,8 Gb voor het systeem, o.a. grafische kaart etc. Kijk even op de site als je echt technisch geinteresseerd bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Wat een criminelen zijn het ook he, die Microsofties. Zomaar bepalen dat ik maar een deel van mijn RAM-geheugen mag gebruiken. Vooral de 2 GB maximaal in Windows 7 Starter vind ik echt misdadig.