Op mijn pc zit een dvi en een hdmi aansluiting. Nu wil ik graag twee identieke schermen kopen, en 1 via hdmi en de ander via dvi aansluiten. Kan dit?

Krijg ik precies hetzelfde beeld (resolutie) als ik 1 scherm via HDMI en 1 scherm via DVI aansluit? Kan ik dan ook, wat normaal gesproken met twee VGA of twee DVI aansluitingen kan, het scherm dupliceren en uitbreiden (op het ene scherm bijvoorbeeld mail en op het andere scherm een Word bestand weergeven).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Ja hdmi en dvi zijn allebei digitaal alleen hdmi heeft een kleinere stekker en meestal zit er geluid bij hdmi in,

En de instelling zijn gewoon het zelfde als bij 2 keer vga of 2 keer dvi
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ondersteund je videokaart 2 beeldschermen?
Ik weet niet of de kwaliteit van het beeld precies hetzelfde is, maar je kunt ze zeker in dezelfde resolutie draaien.
Windows ziet het dan (als het goed is) als een uitbreiding van de normale desktop.
Je kunt dan inderdaad op het ene scherm mail draaien en op de andere je internet of iets anders(doe ik zelf ook).
Kimath
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
De toetsencombinatie Windows logo + p doet bij mij niks, dus ik weet niet wat je daar mee bedoeld.
Kijk gewoon achterop je pc bij je videokaart of er 2 aansluitingen naast elkaar zitten, dat je dus 2 stekkers er in kunt steken. En wat voor type aansluitingen dat zijn.
Kimath
12 jaar geleden
Bedankt voor de extra toelichting. Daarom werkt die toetsencombinatie niet, ik werk nog met Vista.