Kan de ATI Radeon 9600 128 Mb videokaart de resolutie 1920 x 1080 aan? Wil namelijk een 23" scherm op mijn PowerMac G5 en wil dus videokaart upgraden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Ja, het kan ;) de videokaart kan zelfs een nog hogere resolutie aan, maar die kom je ongewoon weinig tegen. Ga niet grafisch te zware applicaties draaien, want dan gaat de kaart er heel veel moeite mee krijgen. Voor normaal gebruik trekt hij het prima :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja zeker kan je videokaart deze resolutie aan, als je vooral je browser gebruikt, en niet echt gamed.

games vergen veel meer van je 3d kaart, en zullen dus langzamer lopen op een hogere resolutie, dus ook al heb je dan een mooi hd scherm, je zal de grafische details weer lager moeten zetten.

wellicht kan je iets snelheid winnen met een wat nieuwere 3d kaart, maar ik denk niet dat je qua prestatie verbetering dan veel waard voor je geld krijgt, de rest van je computer is ook niet meer je-van-het. (aan je beschrijving maak ik uit dat je een g5 uit 2004 hebt, 8 jaar oud.. antiek in computer termen, spaar even en haal een nieuwe pc is dan ook mijn advies.. (en geniet ondertussen van films etc op 1920x1080 op je huidige 9500.)