Wat zou de levensduur van mijn laptop ongeveer bedragen? (Voor meer info, zie beschrijving).

Ik heb een Samsung RF711-S01NL. Ik gebruiken echt voor alles. Games, school, downloaden etc. Deze heb ik voorig jaar april, mei gekocht.

Ik speel games als Battlefield 3, GTA IV, GTA EFLC, Sniper Elite V2 en al dat soort zware games. Vooral Battlefield 3 speel ik veel, vooral nou in de vakantie een paar uren achter elkaar. Ik merk wel dat de laptop veel hitte afgeeft, en heb dus ook maar een cooling pad aangeschaft (Cooler Master Notepal U3). Deze helpt tijdens het gamen zowat niet, maar tijdens het afkoelen als ik ben gestopt, helpt ie wel om sneller af te koelen. De processor en moederbord worden bijna 90 graden Celcius en de videokaart wordt rond de 80 graden Celcius. Wat zou de levensduur nog bedragen? En is het niet verstandiger om een desktop erbij te kopen om te gamen en deze alleen te gebruiken voor school, downloaden etc.?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Wanneer je niets overgeklokt hebt, moet het allemaal geen probleem zijn. Samsung heeft goede garantievoorwaarden, dus wanneer je het idee hebt dat de hitte te ver oploopt, zou je even met Samsung kunnen bellen om te vragen of het wel klopt.

Dat je zou moeten ophouden met gamen omdat je laptop te warm wordt is niet echt de bedoeling van welke computer dan ook die uitgerust is met specs die sterk genoeg zijn. Hij moet er gewoon tegen kunnen.

De temperaturen die je noemt komen zijn èrg hoog. Ik denk dus dat je er goed aan doet om je bestanden te backuppen (voordat er iets mis gaat en je alles kwijt bent) en met Samsung contact op te nemen voor je probleem.

Wanneer je alleen maar thuis gamet, is een desktop altijd een beter idee, omdat je voor minder geld betere specs hebt en inderdaad ontlast je je laptop.
Maar dan nog blijft het gegeven dat ik eerder aangaf gelden. Zelfs als je er niet meer op zou gamen, kun je principieel stellen dat hij er gewoon tegen zou moeten kunnen.

Tel: 0900-SAMSUNG (0900-7267864) (10 c/m)
Open op werkdagen tussen 09:00 en 18:00

E-mail: http://www.samsung.com/nl/support/erms1?modelCode=NP-RF711-S01NL&modelName=NP-RF711
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoi tieskejansen,

zoals gezegd door mijn voorganger, het is wel erg warm allemaal.

staat je laptop op een kleedje? dan is er geen vrije ruimte onder de laptop en bovendien nog lekker geisoleerd

zijn de ventilatieopeningen vrij, of zit dat net vlak langs een opstaand randje of in een meubel?

hoe dan ook, de luchtstroom rondom de laptop heeft behoorlijk veel vrije ruimte nodig, anders re-circuleert hij alleen de zojuist afgeblazen warme lucht.

koeling is erg belangrijk, moet ook zonder coolpad kunnen, anders was die er wel bijgeleverd.

als alles in orde is, de ventilatorbladen en koelribben zijn ook schoon, (open maken en controleren) dan moet alles probleemloos blijven werken.

kan je ongestoord blijven gamen.
groeten, Dré