Kan ik mijn playstation headset met scart aansluitingen wel gebruiken op een pc monitor?

Zoals uit andere vragen al gebleken is wil een een gamepc gaan aanschaffen. Nou heb ik ook nog een playstation 3 en wil ik deze graag ook op mijn kamer zetten(hij staat nu beneden). Ik zit nu met het volgende probleem: Voor mijn computer en playstation gebruik ik dezelfde headset, dit is er een met USB en scart aansluitingen. Ik wil de playstation en computer op een pc monitor aansluiten en niet op een tv omdat ik gelezen heb dat je bij een tv te maken krijgt met input lag. Ik heb er dus rekening mee gehouden dat de monitor HDMI moet ondersteunen en vond dit wel een goede monitor(http://www.google.nl/products/catalog?hl=nl&q=Hdmi+pc+monitor&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&biw=1280&bih=685&um=1&ie=UTF-8&tbm=shop&cid=8082697561729569759&sa=X&ei=GYEKUISgNIWe0QXuus3GCg&ved=0CJABEPMCMAA#scoring=tps), maar aangezien die geen scart aansluitingen heeft zou ik dan geen headset bij mijn playstation kunnen gebruiken. Is dit op een andere manier op te lossen dan een tv te kopen of een monitor te zoeken met scart aansluitingen?
Alvast bedankt!

Toegevoegd na 4 uur:
Bij de playstation zit een scart kabel, maar dat rechthoekige ding kun je eraf halen en dan krijg je 3 kleuren.

Toegevoegd na 11 uur:
Zie de reacties, als ik hier wat bijzet wordt de vraag te lang...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Scart aansluiting? das deze
http://img.tomshardware.com/us/2005/11/23/pc_interfaces_101/scart-stecker.jpg
bedoel je niet een tulp aansluiting?
http://www.vijfjuli.nl/muziekoppc/afbeeldingen/aansluiten/tulpstekkers.JPG
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn dus 3 kabels die samen een scart-aansluiting kunnen vormen: een rode, witte en gele. De rode en de witte kabel gaan van de playstation via de headset naar de tv en de gele kabel gaat direct van de playstation naar de tv. In de playstation opties moet ik mijn geluid op scart zetten(beeld nog steeds HDMI) om de headset te kunnen gebruiken.
Ik heb dacht ik ook ergens gelezen dat ik een stel speakers bij de pc kan doen en dat ik dan de scartkabels(via de headset) op de speakers kan aansluiten, en dat het dan ook werkt. Klopt/kan dit?

Antwoorden (2)

Lijkt mij wel mogelijk met deze omvormer.

Is alleen niet echt goedkoop.

Toegevoegd na 2 minuten:
misschien is dit een goedkopere oplossing?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
koop een verloopkabeltje van scart naar 3x cinch (tulp). Je hebt dan het audio en videogedeelte gescheiden en kan je gaan experimenteren.

Toegevoegd na 1 dag:
Op je playstation zat al een scartplug die je er af kon halen. Je houdt dan een rode, witte en gele kabel over Dat is audio links en rechts, en video. De rode en witte kan je dus gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het probleem is dat ik moet weten of het werkt voordat ik een monitor koop, ik ga niet zomaar een monitor kopen om er vervolgens achter te komen dat mijn headset dan niet werkt...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En audio en video is al gescheiden aangezien ik beeld via HDMI heb en geluid via SCART.