Wat voor geluidskaart zit er in de HP Pavilion dv6 1210sa?

Hallo,
Ik heb een laptop (inmiddels al 3 jaar oud) en heb er een surround set op aangesloten (Creative inspire 5.1 Digital 5500).

Nu kwam ik er laatst achter dat maar 2 boxen en de subwoofer hiervan het deden, nu wil ik dus graag weten wat voor geluidskaart er in mijn laptop zit.

Volgensmij is deze geluidskaart alleen voor stereo en ondersteunt hij 5.1 niet.

In het geval dat hij 5.1 niet ondersteunt, waar kan ik dan eventueel een goedkope 5.1 geluidskaart kopen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Alle laptops hebben 2.0 uitgangen (althans alle die ik ken). Om 5.1 geluid uit je laptop te krijgen zal je een 5.1 USB/Firewire/PCMCIA geluidskaart moeten kopen.