Hoe bepaal ik de prijs/kwaliteit-verhouding van een usb-stick ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Prijs delen door kwaliteit (of in dit geval, kwantiteit). Kost je USB-stick van 32 GB 80 euro, dan is de prijs-kwaliteitverhouding 2.5. Dit getal zegt niet zoveel, maar stelt je wel in staat om te vergelijken met andere USB-sticks. Om het simpel te houden gaan we er hierbij wel vanuit dat USB-sticks alleen verschillen qua opslagcapaciteit en we geen voorkeur hebben voor het aantal USB-sticks.

kwaliteit toch wel het merk ( zou geen onbekende merken kopen) en qua prijs. Hoe meer gb hoe duurder hij is.

Opslag-grootte en het soort USB ondersteuning, 3.0 gaat sneller (dan 1.0 en de snellere 2.0) en is moderner (aka duurder). Laatste puntje dat mee speelt is design.

Belangrijke factoren die hierbij een rol spelen. Kwaliteit van de chip. Formaat van de chip ( aantal GB ). Kwaliteit van de behuizing. Design. Garantie. Goedkoop is meestal duurkoop, doch ligt het wel aan de taakstelling. Wordt hij intensief gebruikt of slecht 1 of 2 maal. Is het voor kostbare data of slecht een paar nietszeggende bestandjes voor tante truus. En het aller belangrijkste, wat wilt of kunt u er aan uitgeven. Heeft u niets te besteden dan worden uw eisen al rap naar beneden geschroeft. Heeft u net als ik een miljoenen loterij gewonnen ;) dan gaat u alleen maar voor kwaliteit. Dus uw benadering van prijs kwaliteit kan geheel anders zijn dan die van mij of van uw buurman.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100