Wat voor specificaties moet een DJ/producer laptop hebben?

Dus voor Virtual DJ/Traktor enzo, FL Studio, Albeton, etc.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

een snelle processsor alleen. aangezien je laptop geen professionele geluidskaart heeft ( geen enkele laptops) Maar dat is in feite niet perse nodig voor simpele Fl programma's Je kan wel denken aan bijv een harde schijf, maar je werkt net zo gemakkelijk ( zelfs makkelijker) met een externe usb. Er zijn wel externe proffesionle geluidskaarten te koop maar zoals ik zei Fl heeft dat niet echt nodig... Goed aantal RAM en snelle pc als specificatie ( externe usb en midi keyboard om het jezelf gemakkelijk te maken) en uiteraard speakers want het geluid van een laptop is heel slecht voor muziek productie...

Toegevoegd na 1 minuut:
het zelfde geldt ook voor Ableton en helemaal virtual Dj en Traktor. Maar ga je met programma's als Cubase werken dan praat je over wat geavanceerdere specificaties en is een laptop niet echt aan te raden...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Staat op doos van software.