Trekt een laptop/pc straling aan?

Je leest weleens dat je een laptop niet te dicht bij moet hebben wegens schade (bijvoorbeeld voor de zaadkwaliteit). Daargelaten of dat echt zo is, zou het toch niet uit hoeven maken want een laptop ontvangt toch alleen straling van de modem/router. De straling is dan toch overal gelijk......tenzij de laptop de straling absorbeert van de omgeving. Hoe werkt dat eigenlijk?

En zendt een router naar alle kanten gelijk uit. Dus 360 graden in de rondte of is er een schijnrichting (zoals met een zaklamp). Door omstandigheden heb ik mijn modem om z'n kop moeten leggen..vandaar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Je laptop is slecht voor je zaadkwaliteit, maar om heel andere redenen. Het is een LAPtop. Het woord LAP staat voor schoot, je houdt hem op je schoot. Een laptop wordt heel warm als je hem op je schoot hebt liggen. Het is belangrijk voor de zaadkwaliteit dat je scrotum en testes (ballen en zak) een paar graden onder je lichaamstemperatuur blijven. Met zo een warme laptop erop lukt dat niet. Warmte is in zeker opzicht straling, dus in dat opzicht klopt je vraag wel een beetje.
escape
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Goede punten! Maarreh... warmte "is" straling?
escape
11 jaar geleden
Ja, maar ook in zeker opzicht :)

Andere antwoorden (2)

Als een laptop straling wil ontvangen moet hij toch écht de hele sterke straling van een router vinden dus nee. Een laptop zendt niet hele sterke straling uit maar ontvangt wel sterke van bijvoorbeeld een router. En de router zendt inderdaad 360 graden rond zodat alle apparaten binnen een bepaalde straal de straling kunnen ontvangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit was vroeger wel het geval maar computers en andere mobiele apparaten zijn nu zo aangepast dat dit niet meer gebeurt. Dus je kan rustig met je laptop op je schoot gaan zitten. (voor je laptop: als je nog geen laptopondersteuning of standaard hebt aangeschaft zal ik dat doen. ook en gewoon harder voorwerp eronder is slim. dit is puur zodat je laptop niet oververhit raakt op een stof zoals je spijkerbroek of een deken etc.) maar geen zorgen. dit gebeurt nu al lang niet meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet je ook in welk jaar die verandering plaatsvond?
En wat ze hebben verandert?