De harde schijf van mijn PC is stuk. Volgens de hersteller total loss. Van de laatste dag had ik geen back-up en dat heb ik echt nodig ?

Het gaat om een HP van 2009. De professionele hersteller (géén tijd om te zoeken) heeft me snel een nieuwe pc verkocht. Van de laatste dagen had ik geen back-up gemaakt en net daar staan belangrijke fotos op nodig voor een rechtszaak.Wie kent een bedrijf dat mij kan helpen ?

Toegevoegd na 3 dagen:
Het begon in feite als volgt : mijn besturingsysteem (vista) kon de schijf niet meer "vinden".Na het 10 maal indrukken van controle alt delete lukte het soms wel. Een vriend vond een fout contact aan de voeding van de HD. Stekkertje zat wat los zei hij.Bevestiging met een nylonstripje verhielp het probleem effectief. Maar een paar dagen later gaf de PC het finaal op...Een officiële hersteller stelde vast dat heel de PC finaal stuk was. Zowel voeding, moederbord als HD. Ik verving zelf nog de voeding maar dat loste dus niks op. Kan het dat dit alles veroorzaakt werd door één defect stekkertje ? Of ben ik gewoon opgelicht. (ik kocht meteen een nieuwe PC want beroepshalve nodig). Belangrijkste voor mij is het recupereren van de gegevens op de HD van de laatste week. Van de rest heb ik een back-up.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Dit kun je laten doen door Seagate herstelservices.
Ik heb alleen geen enkel idee van de kosten.

Ze werken wel op basis van no cure no pay.

succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als het enkel de controller is welke defect is kan uw data nog gered worden maar daar moet u iemand voor kennen die de moeite wil doen. Als daarentegen het aandrijfmechanische pak is ziet het er niet goed uit.
In principe kan echt elk softwarebedrijf(je) dit aan. Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit doe ik al jaren, en mijn ervaring is dat ik meer dan de helft van de schijven nog kan recupereren waarvan 'anderen' zeggen dat ze onherstelbaar kapot zijn. Idem voor zelfs geformatteerde schijven e.d. om geschrapte data terug te halen. Deze software kostte mij vroeger meer dan 1500 EUR, nu bestaat er ook al software die vrij goedkoop via internet kan geplugd worden. Let wel: soms doet die software net het omgekeerde: Raak je al je gegevens kwijt door ze te proberen zelf te herstellen. Controllers vervangen en schijven opendoen, moeten wel in absoluut stofvrije ruimte. Je moet weten dat de schijfkop op een dikte van minder dan 1/20ste van een haar boven het oppervlak 'vliegt' door de lucht ertussen, en nadien gaat parkeren opzij. Ik heb ooit een schijf kunnen snel inlezen om te backuppen door die heel koud te maken; en een andere ooit net omgekeerd door die op de chauffage te leggen en van daaruit extern in te lezen. Maar dit worden nog IDE of EIDE schijven uit de 'middeleeuwen'...
Allereerst.....is de harddisk gecrashed of het syteem. in het laatste geval kun je de disk uit je computer halen en ergens anders inpluggen en de data ophalen. Je fotos staan dan gewoon op de HDD. Als de disk gecrashed is vind ik het raar dat een bedrijf je een nieuwe computer probeert aan te smeren en dan gaan voorgaande verhalen op.
Groet,
Rob
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wanneer je HD echt kapot is heb je ook niets aan een backup op die HD maar extern www.reqordatarecovery.com/data-recovery dit kost je vanaf 400€ er zijn er zat die het doen zoek op google het kan je veel geld gaan kosten er zijn op zdnet.com een paar programma`s waarmee je het zelf gratis kan proberen.

Ps heeft de HD nooit eerst veel geluid gemaakt een kenmerk dat hij het gaat begeven hierboven maar weer een bewijs maak een backup op externe HD van je bestanden.
Bronnen: