Kan ik het moederbord van een laptop wisselen?

Ik heb een laptop acer aspire, waarvan de videokaart stuk is dus is automatisch de moederbord ook stuk omdat ze aan elkaar geïntegreerd is, ik denk ook om nieuwe laptop te kopen maar wil ook toch de de moederbord veranderen heb nog een laptop liggen die oud is

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.8K

Het beste antwoord

Je kunt in een laptop wel het moederbord vervangen, maar dat moet er dan wel een zijn die er precies in past. Dan heb jer er een nodig van zo'n beetje hetzelfde merk.

Op het moederbord zitten ook meteen de uitgangen HDMI, Muis, VGA, USB en verbindingen met de knoppen (audio/ aan/uit) en die hebben specifieke plekken in je laptop. Bij een desktop PC is het allemaal iets makkelijker.

Je kunt ook het component dat stuk is laten vervangen, maar dan moet je het component hebben en elektronica kunnen solderen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kunt eens met Google kunnen zoeken op "moederbord Acer Aspire vervangen". De kosten kunnen op zich wel meevallen, mogelijk zo rond de 150 euro. Het is het overwegen waard.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat voor acer Aspire is het?

Het moederbord moet voor de Acer Aspire gemaakt zijn.
Er is maar 1 moederbord dat past.

Wat voor een videokaart is het?
Sommige ATI/AMD en Nvidia videokaarten maken gebruik van een speciale aansluiting, waardoor de videokaart gewisseld kan worden.