Waarom krijg ik steeds geen beeld?

Steeds als mijn computer een tijdje uit heeft gestaan, (dus ook de stekker eruit) 's nachts bijvoorbeeld, en ik wil hem erna opstarten, krijg ik geen beeld! No signal, zeg hij dan. Ik heb het best vaak. Meestal ga ik dan random alle onderdelen verwisselen (denk aan geheugen en videokaarten --> ik heb sli). Als ik soms spontaan wel weer beeld krijg (er zit geen logica in), dan werkt de computer perfect!

Wat is het probleem en hoe kan ik het oplossen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je al eens de stekker er in laten zitten?

Antwoorden (2)

steekt de verbindingskabel tussen pc en scherm goed?
steekt hij niet uit of staat hij een beetje scheef?
zou daaraan kunnen liggen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik moet erbij zeggen dat ik veel ervaring heb op het gebied van computers en dat ik het zeker gezien zou hebben als het daaraan lag. Toch bedankt voor het antwoord!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ok, bedankt voor de moeite om antwoord te geven XD
misschien de spanning van je bios batterij eens meten. En kijken naar slechte elco's.
Dit omdat je zegt dat de stekker eruit haalt, komt je moederboard zonder spanning te staan. Kans is dan groot dat er slechte elco's ofzo leeglopen en dat dat jouw probleem veroorzaakt.

Test het maar eens door je pc alleen uit te zetten, stekker erin laten en dan een paar dagen uit laten. Als je ie dan wel meteen opstart en beeld geeft zul je het in bovenstaande moeten zoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!
Hoe zou ik deze elco's kunnen repareren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
die moet je dan vervangen.
In eerste instantie kun je kijken of ze bol staan.
Als je hier weinig kaas van gegeten hebt is het wel lastig te doen;)