Wat is beter: een intel pentium i5 of i7 processor of die van AMD?

Wat ik ook heb gehoord is dat de AMD processor je pc uitschakeld als hij te warm wordt en dat wil ik dus niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
gvrox
11 jaar geleden
Je hebt liever dat een PC dan oververhit raakt en stukgaat ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LOL, zat echt precies hetzelfde te denken :D

Antwoorden (1)

"of die van AMD". Tsja, dat is wel echt het toppunt van vaagheid. Maargoed, de i5 en i7 kwamen uit rond de datum dat de phenom serie van AMD uitkwam en dat zijn de X2, X4 en X6. De i7 is beter dan de X6, maar ook eem stuk duurder. AMD is over het algemeen goedkoper en afhankelijk van je doeleinden kan AMD interessanter zijn. De i5 kun je niet vergelijken met de X4. De X4 is toch trager. Dus als je de kracht van een i5 of i7 wilt moet je voor een hooggeclockte AMD Phenom X6 gaan. Maar als je alleen van plan bent om te internetten volstaat een i3 of X2 ( of X4).

Over dat uitschakelen als die te warm word; dat is bij elke moderne CPU en dat word dacht ik niet door de processor gedaan, maar door het moederbord. Dus het gebeurd ook bij Intels...

Toegevoegd na 3 uur:
Kijk hier even voor prijzen ed...
http://tweakers.net/pricewatch/cat/46/processors.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+je Er zijn ook i5's en i7's uitgekomen toen er Bulldozers (FX 8XXX) uitkwamen, niet dat die veel hebben verbeterd aan de prestaties van AMD. http://nl.hardware.info/reviews/2382/21/amd-fx-8150--8120--6100--4100-bulldozer-review-benchmarks-60-min-audio-naar-flac-fpflac
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat klopt inderdaad, maar de VS sprak niet over Sandy Bridge's (waarschijnlijk omdat hij/zij ook niet weet wat dat is maargoed...).