Hoe onthoud ik dit? (pin, en connectoren)

Ik doe een opleiding voor een CompTIA A+ certificaat alles gaat goed alleen weet ik niet en kan ik ook nergens extra uitleg vinden over het aantal pins en connectoren bij een kabel zoals een RJ-45 kabel.

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik bedoel niet alleen een JR-45 kabel maar ook anderen zoals coax, bnc enz. De RJ-45 is idd makkelijk te vinden.
Mijn vraag is hoe ik dit het beste kan leren.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Er zijn in totaal 8 pinnen Als het goed is heb je aan beide uiteindes 2 connectors beide moeten verschillend zijn 568A mag je zelf verszinnen welke kant en 568B aan de ander kant Voor 568A pin 1 moet dan zijn wit/groen pin 2 moet dan zijn groen pin 3 moet dan zijn wit/oranje pin 4 moet dan zijn blauw pin 5 moet dan zijn wit/blauw pin 6 moet dan zijn oranje pin 7 moet dan zijn wit/bruin pin 8 moet dan zijn bruin voor 568B pin 1 moet dan zijn wit/oranje pin 2 moet dan zijn oranje pin 3 moet dan zijn wit/groen pin 4 moet dan zijn blauw pin 5 moet dan zijn wit/blauw pin 6 moet dan zijn groen pin 7 moet dan zijn wit/bruin pin 8 moet dan zijn bruin Toegevoegd na 49 seconden: Beide uiteindes 1 connector*

alles wat je vraagt staat op de wikipedia site van de RJ-45. Even googlen was toch niet zo moeilijk: http://nl.wikipedia.org/wiki/RJ-45 8 pinnen en waar deze zich op de connector bevinden is duidelijk af te lezen hier. Toegevoegd na 45 seconden: En logisch: 2 connectoren, 1 aan het ene uiteinde en 1 aan de andere kant. ;)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100