Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

´De schijf in station F: moet worden geformatteerd voordat u deze kunt gebruiken' Hoe kan ik dat oplossen?

Als ik mijn 1TB externe harde schijf gebruik met mijn laptop komt er steeds te staan ´De schijf in station F: moet worden geformatteerd voordat u deze kunt gebruiken´. Er staan echter belangrijke bestanden op die schijf. Is er een manier om dit op te lossen? Die zou ik graag willen weten!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
7.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk is het bestandssysteem beschadigd. Druk op de knop Formatteren, formatteer hem dan, maar zorg ervoor dat snelformatteren aanstaat!
Download dan Recuva (http://www.piriform.com/recuva) en probeer het met Recuva te herstellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor het formateren eens op een andere PC proberen om voorals nog uw data te redden.
Als u Ccleaner heeft zou u die misschien nog aan de praat kunnen krijgen door eens het register te checken/herstellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een register-fout heeft over het algemeen niet dit soort gevolgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, maar mij is het al eens gelukt, ik weet ook niet hoe het kan.
Waarschijnlijk krijgt je harddisk onvoldoende stroom en wordt de schijf daarom niet herkend. Heb je een 2,5" of een 3,5" harddisk? Bij de laatste moet je een adapter gebruiken die voldoende stroom (ma) kan leveren. Bij een 2,5" moet je de harddisk aansluiten op twee usb-poorten met een y-kabel, die je erbij hebt gekregen, als het goed is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding