Hoe zorg ik ervoor dat mijn externe hdd wel bestanden groter dan 4GB accepteert?

Toegevoegd na 1 minuut:
Mijn hdd is FAT32

Voor zo ver ik weet moet ik 'm dan omvormen naar NTFS.. Maar wat zijn de voordelen en nadelen tussen NTFS/Fat32

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Je moet het bestandssysteem converteren naar NTFS.

Toegevoegd na 55 seconden:
In onderstaande link staat een handige tutorial.

Toegevoegd na 3 minuten:
FAT32 is verouderd. Het voordeel van NTFS is vooral de mogelijk van grote bestanden. In veel gevallen is het ook sneller.
bamibal
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Convert volume (de schijf die je wil omzetten naar ntfs) /FS:NTFS
Dit alles in de command module cmd er uitgaande dat je in Windows zit
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je nog een oude pc zou hebben die ook op fat32 draait dan zou deze de schijf niet lezen
maar dat is tegenwoordig ook geen probleem meer
volgens mij kan je gewoon de schijf via deze computer
rechtsklikken formateren en dan kiezen voor ntfs
dit werkt alleen als de schijf leeg is of als wat er op staat
weg kan
als je wilt converteren met behoud van gegevens

kijk dan even in de help file voor de uitleg

dus
start
help en ondersteuning
en zoek op het trefwoord
converteren
daar zie je hoe je dit in cmd kunt doen
je moet een command line intypen dus dat moet je wel goed doen dus goed lezen
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wil voor de zekerheid mijn hdd backuppen. Totale ruimte is dit ongeveer 600GB. Kan ik dit doen met Windows Backup en als ja: Hoe groot wordt het back-up bestand?
capthavoc
11 jaar geleden
het lijkt me niet handig
Een backup zal niet veel kleiner zijn dan die 600 gig
vraag me af of je daar de ruimte voor heb
en elk bestand groter van 4 gig pas niet op fat32
een convertering gaat bijna altijd probleemloos, als er maar voldoende lege ruimte op de schijf zit die je wilt converteren dus kies echt uit wat je echt wilt bewaren
programma als windows zelf zijn makkelijker gehele clean te installeren dan een complete backup te maken wat uren kan duren
en dan nog eens uren om het terug te zetten
er hoeft maar iets fout te gaan en je kan sowieso opnieuw beginnen maakt onder scheid
programma,s ,... windows zelf is makkelijker als clean install
office etc heb je natuurlijk een dvd van
programma van internet kun je altijd ter zijnder tijd terug halen zodra windows weer werkend is
en mail is makkelijker terug te vinden als je geen programma als windows mail gebruikt
maar gewoon gmail of hotmail online etc
dan blijven er allleen foto en video over txt bestanden excel sheets etc etc ed savegames etc ook belangrijk
alles wat de moeite van het bewaren waard is staat meestal in de map users\ mijn documenten etc
de rest is niet belangrijk omdat je oftewel wel de installatie cd hebt oftewel je kunt het wel weer downloaden van internet.
Je kunt hem op NTFS formatteren, dit zal voor 99% geen problemen opleveren.

Moet je hem absoluut op FAT32 formatteren (bijvoorbeeld voor een harddiskrecorder), dan kun je via linux de hele (!!) schijf op fat32 formatteren in één partitie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het enige nadeel kan zijn dat bepaalde apparaten niet met ntfs overweg zouden kunnen. Een Mac bv kan daar niks mee. Oudere media players kunnen er wellicht ook niet mee overweg.