Hoe kan ik mijn nieuwe pc-configuratie werkend krijgen?

Ik heb zelf een pc samengesteld met de volgende nieuwe onderdelen: Gigabyte GA-990FXA-UD7 (MoBo), AMD FX-8150 (Processor), Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1866C9 (Geheugen) en XFX Radeon HD 6950 (Video). Als schijf heb ik mijn bestaande SSD gehouden: OCZ RevoDrive 3 X2 PCI-Express SSD 240GB.

Als ik nu m'n systeem start, beginnen alle fans te draaien en wordt ook bijv. m'n SSD actief. M'n monitoren weten echter niks anders te melden dan 'No signal'.

Ik ben aan het onderzoeken geweest wat de oorzaak kan zijn - installatie grafische kaart - maar die blijkt prima te zijn geïnstalleerd.

Ik stuitte echter op een andere mogelijke oorzaak: m'n CPU wordt door het moederbord ondersteund vanaf BIOS-versie F4. De huidige versie van de BIOS is F2. Zou dit er de oorzaak van zijn dat de tekst 'No signal' wordt weergegeven? En hoe kan ik de BIOS het makkelijkst updaten met dit niet werkende systeem?

Ter info: ik heb m'n oude Moederbord, grafische kaart, geheugen en processor nog steeds en deze zijn compatibel met de nieuwe configuratie. Wellicht biedt dit uitkomst?

Alvast heel hartelijk dank!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Ik zou als het mogelijk is de bios updaten, piept het moederbord ook? Aan de piep signaal kan je horen wat er mis mee is ff goochelen op internet wat het kan zijn je grafische kaart is goed geïnstalleerd zeg je maar ook no signal ? Kan zijn grafische kaart kapot of te weinig stroom krijgt succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het kan tevens zijn dat je voeding te weinig energie levert of defect is....

heb je overigens het 4kante stekkertje naast de processor er goed in zitten, dit geeft hetzelfde resultaat.

probeer eerst al het overbodige los te halen, houd alleen je moederbord aan de voeding, hoe reageert hij dan?