Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe installeer ik een nieuwe videokaart?

hallo, ik ben onlangs tot de beslissing gekomen dat ik mijn computer wil ''upgraden'' omdat hij al best oud is en ik niet de mogelijkheid heb om er spellen op te spelen. dat kan enkel op mijn laptop maar veel van de nieuwste spellen vragen daar te veel voor. ik ben hier helemaal nieuw in maar wil graag een nieuwe videokaart. ik heb er nog geen gekocht maar waar moet ik mee beginnen?
ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen ?

Toegevoegd na 34 minuten:
de videokaart die dat programma kan vinden is een VIA/S3G DeltaChrome IGP.
processor : AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 3800+ .
ingebouwd RAM is jammer genoeg maar 1 gb.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
955
Ritsuka
11 jaar geleden
Heb je wel genoeg RAM? Hoe is je processor? die factoren spelen ook mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de videokaart die dat programma kan vinden is een VIA/S3G DeltaChrome IGP.
processor : AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 3800+ .
ingebouwd RAM is jammer genoeg maar 1 gb.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Je moet eerst achterhalen wat voor type videokaart je nu hebt: AGP/PCI-Express, dat kan je doen met gratis programma:

http://www.cpuid.com/

Vervolgens een nieuwe kaart kopen. PC openmaken, oude videokaart verwisselen voor nieuwe. Hoogstwaarschijnlijk vindt Windows de kaart zelf, zo niet de bijgeleverde driver/installatie CD gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de videokaart die dat programma kan vinden is een VIA/S3G DeltaChrome IGP.
processor : AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 3800+ .
ingebouwd RAM is jammer genoeg maar 1 gb.
Met alleen, zomaar een nieuwe videokaart installeren ben je er nog niet.
Als ik je verhaal goed begrijp is je computer redelijk aan de oude kant.