hoe installeer ik een nieuwe videokaart?

hallo, ik ben onlangs tot de beslissing gekomen dat ik mijn computer wil ''upgraden'' omdat hij al best oud is en ik niet de mogelijkheid heb om er spellen op te spelen. dat kan enkel op mijn laptop maar veel van de nieuwste spellen vragen daar te veel voor. ik ben hier helemaal nieuw in maar wil graag een nieuwe videokaart. ik heb er nog geen gekocht maar waar moet ik mee beginnen?
ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen ?

Toegevoegd na 34 minuten:
de videokaart die dat programma kan vinden is een VIA/S3G DeltaChrome IGP.
processor : AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 3800+ .
ingebouwd RAM is jammer genoeg maar 1 gb.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Ritsuka
11 jaar geleden
Heb je wel genoeg RAM? Hoe is je processor? die factoren spelen ook mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de videokaart die dat programma kan vinden is een VIA/S3G DeltaChrome IGP.
processor : AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 3800+ .
ingebouwd RAM is jammer genoeg maar 1 gb.

Antwoorden (3)

Je moet eerst achterhalen wat voor type videokaart je nu hebt: AGP/PCI-Express, dat kan je doen met gratis programma:

http://www.cpuid.com/

Vervolgens een nieuwe kaart kopen. PC openmaken, oude videokaart verwisselen voor nieuwe. Hoogstwaarschijnlijk vindt Windows de kaart zelf, zo niet de bijgeleverde driver/installatie CD gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de videokaart die dat programma kan vinden is een VIA/S3G DeltaChrome IGP.
processor : AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 3800+ .
ingebouwd RAM is jammer genoeg maar 1 gb.
Met alleen, zomaar een nieuwe videokaart installeren ben je er nog niet.
Als ik je verhaal goed begrijp is je computer redelijk aan de oude kant.
Kortom extra geheugen en wellicht een andere processor is waarschijnlijk vereist om het voor jou gewenste resultaat te bereiken.

Daar komt nog bij dat je moederbord waarschijnlijk al zo verouderd is, dat er alleen maar AGP kaartjes in kunnen. Hierin is de keuze tegenwoordig ook redelijk beperkt.

Er zijn 2 vragen die je jezelf moet stellen,
-welke hardware heb ik nu en wat aan nieuw spul is er compatibel met mijn oude hardware?
-Wil ik de meest recente spellen kunnen spelen en gaat het hier om spellen als bijv. de laatste COD?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met de laatste opmerking raak je wel meteen een belangrijke beperking aan. Ram geheugen kost niet veel en eigenlijk moet je tegenwoordig toch wel minstens 2 maar liever 4 gb hebben.
Wat voor soort videokaart je vervolgens kunt plaatsen hangt in de eerste plaats af van je moederbord (wat voor aansluitmogelijkheden heeft die ?) en vervolgens je budget. Met deze kennis kun je vervolgens naar een Mediamarkt of Mycom. Suc6