Wat is een perfecte pc voor een receptioniste?

Wat voor moederbord zou voor een receptioniste goed zijn, 1 met ingebouwde videokaart? of moet er een losse videokaart bij? En wat voor merk, snelheid etc.... voor de moederbord en onderdelen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (5)

De goedkoopste die je vinden kunt zal al voldoen voor de functie van receptioniste.
Dit is beslist géén functie die speciale vereisten aan een PC zal stellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien dat deze 'minner' aan kan geven wat dan wél een goeie PC voor een receptioniste zou zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@sanzoo,
Dat ben ik direct met je eens, echter de zaken zoals genoemd in de vraag zoals moederbord, videokaart etc zijn echt niet belangrijk voor de functie van receptioniste en op dat vlak volstaat het goedkoopste model dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om even in te haken op sanzoo: kies een mechanisch toetsenbord. De meeste mechanische toetsenborden maken meer herrie dan de standaard-rubber-dome crap, maar je hebt ze ook (dit hangt van het type 'switch' af) die niet veel herrie maken. Mechanical-switch keyboard:
http://en.wikipedia.org/wiki/Keyboard_technology#Mechanical-switch_keyboard Helaas kan zo'n goed toetsenbord ver boven de 100 euro uitkomen. Schrijvers (die heel veel moeten tikken) die er ervaring mee hebben opgedaan, zweren erbij. Andere schrijvers weten niet wat ze missen.
Beter een andere pc doorschuiven naar de receptie, dan kan iemand dir b.v. een "zwaar" software pakket draait beter uit de voeten en kan je die "oude" pc hergebruiken.
Zware pakketten, b.v. : Autocad, Design programma's of pc voor programeerwerk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoi ojoz,

een receptioniste heeft naast haar telefoonfunctie vooral een representatieve functie.
de moet de klanten netjes en vriendelijk te woord staan en daarvoor is een PC niet van belang.
de PC helpt haar bij het snel te voorschijn toveren van de door de klant gevraagde informatie. hiervoor is vrijwel elke PC geschikt. (dus ook dat oude doorgeschoven lelijke geval)

nu de bezoekende klant, die ZIET wat voor 'n PC zij op haar desk heeft staan. DAT maakt het belangrijk dat ze een moderne PC heeft, tablet of laptop met swipe mogelijkheden.
zo'n moderne PC toont aan de bezoekende klant dat het een vooruitstrevend modern bedrijf is. (uiteraard ook een mooie receptioniste, dat blijft, ondanks alle emancipatie perikelen toch heel belangrijk)

verder is het van groot belang dat de receptioniste vlot met de PC en bijhorende software overweg kan, want anders heeft het allemaal geen zin.

een receptioniste is dus méér dan alleen een mooi koppie.
moet vooral ook een knap koppie zijn.
zij is het visitekaartje van de zaak, de 'eerste indruk' maakt ook een bedrijf maar één keer!

veel suc6
groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"zo’n moderne PC toont aan de bezoekende klant dat het een vooruitstrevend modern bedrijf is. " Je bedoelt: geldverspillend bedrijf. "nu de bezoekende klant, die ZIET wat voor ‘n PC zij op haar desk heeft staan." Dat hangt er van af. Het kan ook zijn dat de PC onder het bureau staat. "verder is het van groot belang dat de receptioniste vlot met de PC en bijhorende software overweg kan" Dat ben ik wel eens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoi mmm, veel bedrijven, vooral de wat groteren, laten hun bazen en hogere leidinggevenden in dure auto's rondrijden.
ook dat is geldverspilling, maar het is in de praktijk bewezen dat het bedrijf dat met een dure auto zijn offertes brengt, de klus krijgt, niet de directeur die zijn eendje (deucheveau) voor de deur parkeert... ik weet het, die eend-rijder besteed zijn geld beter, maar toch gaat het geld naar de man met de dure audi.
raar maar waar. zo ook met receptionistes en met veel meer zaken in het leven. de mooie vrouw vind eerder een partner dan het minder mooie exemplaar.
ook als die minder mooie veel efficienter en liever is. maar in principe heb je wel gelijk
kijk toch maar eens om je heen.
groeten, Dré
Een wat vreemde vraag.
Het hangt er natuurlijk in de eerste plaats vanaf wat de receptioniste ermee moet kunnen doen. Een ingebouwde videokaart is meer dan voldoende voor eenvoudig kantoor werk.
Ik zou eigenlijk gewoon gaan voor een goedkope computer. Geen extras. USB 2.0 is voldoende (ik zou wel minimaal 4 poorten nemen), 2 of 4 GB geheugen.
Als je naar een willekeurige Mediamarkt gaat kunnen zij je ongetwijfeld een apparaat aanraden. Ook het merk Medion waar de Aldi wel eens mee komt voldoet uitstekend. Suc6
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als we een TerminalServer/ThinClient-situatie vergeten:

Het is belangrijk dat de PC (bijna) onhoorbaar is.
Voor een receptie is het belangrijk dat de PC snel werkt: als er bezoek is die geholpen moet worden m.b.v. computergegevens, dan moet die PC niet de bottleneck zijn. Doorgaans is trouwens 'het netwerk' de bottleneck! Bij verreweg de meeste bedrijven (>10 medewerkers) staan de documenten van de receptioniste op een server elders in het gebouw. Vaak zal een te trage werking liggen aan de snelheid van de servers en netwerkcomponenten. Het is een grote investering, maar zorg bewust voor overkill inzake servers en switches. DAT is je core! Tegenwoordig: switches met 1Gbit-poortjes en 10Gbit backbone.

Tegenwoordig is ook snel internet een zeer belangrijke factor. Dit hangt in de eerste plaats natuurlijk af van je internetabonnement. Een snelle (lees: dure) company firewall is van belang. Een functie zoals een check op phishing* kan het internetten sterk in snelheid doen afnemen. Zet die phishing check uit, maar zorg wel voor een virusscanner als het Windows of Mac betreft. (Bij een Linux-werkstation is dat eigenlijk niet nodig.)
*: Een groot deel van de gewenste snelheid komt uit de juiste softwareinstellingen. Als je een super-PC neerzet maar de softwareinstellingen zijn pet, kan het nog steeds langzaam draaien allemaal. Draai geen overbodige processen op de achtergrond.

HARDWARE:
Kast: stil/dubbelwandig/grote koeler (een grotere koeler maakt minder herrie dan een kleine)/stille voeding.
Moederbord en CPU: maakt niet zoveel uit, als het gaat om 'aanschaf nieuw'. Kies wel stille componenten (met name de CPU-koeler). De eerste receptioniste die met 'zware software' werkt, moet ik nog tegenkomen. Onboard videochip is doorgaans ok voor een receptioniste, als het 'aanschaf nieuw' betreft.
HD: als het om een nieuwe PC gaat, zou ik voor SDD gaan i.p.v. HDD. Omdat de data tegenwoordig op een server staat, is een SDD vanaf zo'n 32GB voldoende (groter is doorgaans wel sneller).
Monitor: veel mensen houden van piepkleine letters op de monitor. Als dat ook het geval is bij de receptioniste, voldoet een 'kleine' monitor (>= 1280x1024). Is de voorkeur groter letters: dan is er een grotere (1920x1200; niet 1920x1080) gewenst.
Keyboard: Cherry MX Blue- of Brown-keyboard. Duur (beginnen bij zo'n €70 incl. verzendkosten), maar gaat levenslang mee en tikt 10x fijner:
http://geekhack.org/showthread.php?11952-What-Is-Your-Favorite-Switch-Anonymous-Poll-Round-2.