Er is iets tegen mn computerbeeldscherm aangevallen en heb nu een heel stuk waar je geen gewoon beeld meer ziet. Gebarsten of zo, nog te repareren?

11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (4)

Kan niet hersteld worden, vervangen is de enige oplossing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
is niet meer moeite waard, laat staan dat er nog mensen zijn die weten hoe het moet.
jammer eigenlijk echt TV reparateur worden zeldzaam
maar ja wat wil je ook met al die chips ?
en vloeibare kristallen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn nog TV-herstellers maar die kunnen ook niet toveren ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bij een lcd is stuk echt stuk, net als bij een vensterruit. Je kunt bij kleine defecten net als bij carglass wel wat onzichtbaar maken, maar als het gebied een hele lijn is of een heel vlak groter dan een paar vierkante mm dan is er niks meer aan de te doen. Lever je oude monitor in bij de milieustraat.
Soms is dit heel kort, dat je een paar seconden niets ziet, en daarna weer wel. Maar als je al een tijdje daar niets kan zien, moet je toch een nieuw beeldscherm kopen als het gebied waar je niets ziet groot is. Als het nou een vierkante centimeter in de hoek van het beeldscherm is valt het nog mee, maar als je in het midden een grote plek hebt, kan je dus het beste een nieuwe kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb ik ook gehad met mijn beeldscherm, is helaas niet te repareren. Vervangen is de enige oplossing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beeldscherm is opgebouwd uit pixels die het beeld vormen als zij aangestuurd wordend. Ik denk dat de breuk de pixels beschadigd heeft. Antwoord is dus nee. Groet