Is er een structuur waarin ik mijn externe harde schijf kan formatteren die ondersteund wordt door een Mac, een PC en een Playstation 3?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Probeer de schijf eens te formatteren in FAT32. De PS3 en PC kunnen hier zeker mee omgaan, volgens mij de MAC ook vanaf een bepaalde versie van OSX.

Je hebt dan wel de restrictie dat er geen bestanden groter dan 4gb op de schijf kunnen staan, dat soort dingen heb je nu eenmaal met die oude bestandssystemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas. Een Mac (op Unix basis) en PC (windows/Ubuntu oid) hebben zijn verschillende systemen. Je kunt de externe schijf niet voor de verschillende systemen door elkaar gebruiken. Het probleem zit hem vooral in het wegschrijven naar de schijf. Beide systemen kunnen elkaar wel lezen, maar niet bewerken of wegsschrijven. Suc6
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
FAT en met de laatste updates van alle 3 (PC, PS3 en MAC) ook FAT32 of exFAT