Hoe krijg ik windows zover om mijn videokaart te herkennen?

Ik had problemen met mijn videokaart (9800GT van nVidia) dus had ik hem er even uitgehaald. Heb hem er toen weer ingedaan alleen heb ik eerst de Onboard Intel gebruikt nu als ik de VGA kabel in de 9800GT doe recognized hij mijn kaart helemaal niet. Als ik naar device manager ga en dan display adapters staat er ook alleen de Intel G42 en niet de 9800GT. De Fan van de videokaart draait wel.

Mijn specs:

Intel Dual Core 3.0Ghz
nVidia Geforce 9800GT
4GB Kingston HyperX (DDR2)
Asus P5G41-M LX (LGA775)

De Fan van mijn videokaart draait normaal op 30% maar nu hoor ik hem op 100% wat ook raar is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Even op nieuw instaleren de software kun je gewoon downloaden bij nvidia.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kun je de software niet installeren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
haal de kaart uit de pc, start op. Sluit af, open de pc, stop de kaart erin, start weer op. Vanaf Windows Xp zou de kaart nu automatisch herkent moeten worden, tenzij automatisch nieuwe hardware vinden uit staan.

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk moet je ook nog de onboard videokaart in de bios uitschakelen.
Dit doe je door (bij de meeste compters) tijdens het opstarten op del of F2 te drukken. Daar kun je bij de rubrielk peripherals ingebouwde apparatuur uitschakelen.
Let goed oip wat je doet... Je kan ook zoveel in de bios wijzigen dat bv de harde schijf of je geheugen niet meer herkend wordt. Oif erger.... Niets meer werkt.