hoe kan ik het verschil zien tussen pci en pci 2.0 nodig voor vieokaart hd ati radeon 5870

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Zoek op in het boekje van je PC wat voor sloten op je moederbord zitten. Maar maak je geen zorgen, het past altijd en het werkt altijd.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Past altijd en werkt altijd??? echt niet.
PCI,AGP en pci-e16X zijn echt niet compatible met elkaar
AWM
14 jaar geleden
Ik had het over PCI-e 1.0 en PCI-e 2.0.
de PCI 2.0 waar jij op doelt is geen pci maar pci-express 2.0 16x. Als je een niet te oude pc hebt dan heb je het hoogstwaarschijnlijk wel op je mainboard zitten. vanaf de achterkant van je pc gezien is het het meest linker slot. Vaak staat op het board wel wat voor een slot het is. Anders kun je het typenummer van je board even googlen.

Toegevoegd na 4 uur:
In de meeste gevallen is het backwards compatible en kun je je PCI-e2.0 kaartje in een PCI-e 1.0 slot gebruiken.

Kijk anders eens op tweakers.net voor meer informatie.