Wat is een goede processor voor mij?

Ik wil een laptop kopen, maar nou weet ik niks over processors. Misschien weet hier iemand een goede processor voor mij. Ik wil graag een laptop, die snel is en waar ik computergames op spelen kan.

Toegevoegd na 4 minuten:
Of weet er iemand een goede site waar ik alle processors bij elkaar kan vinden en waarop ook de specificaties van de processors staan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat is je budget?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gamen op een laptop gaat gewoon niet optimaal,

Het beste antwoord

het beste voor een laptop waar je games op wil spelen is een i5 of i7 processor van de derde generatie, de zogenaamde ivy bridge. Deze zijn nog maar net op de markt en ik heb ze nog niet gezien in de nieuwste laptops, nog even wachten dus want deze processors zijn ongeveer 20% sneller en zuiniger dan de tweede generatie i5 en i7.
Je hebt wel kans dat laptops met de oudere i5 en i7 goedkoper gaan worden terwijl je dan voor de nieuwe het volle pond moet betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

I5 en I7 processors zijn nieuwe goede processors. hiermee kan je (bijna) alle computergames spelen. I7 is dan nog net iets beter dan I5.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-
Een processor dicteert niet of je wel of niet kan gamen, dat doet de videokaart. Een i7 zonder videokaart (behalve dan de geïntegreerde) is een ramp om mee te gamen. Dan ben je afhankelijk van Intel HD 3000 graphics.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar de vraagsteller zegt alleen maar dat hij niets weet van processors, ik ga er dus vanuit dat hij weet dat hij een goede videokaart nodig heeft. de vraag is letterlijk wat is een goede processor voor mij?, dus niets over de videokaart of andere specs. daarom zeg ik dat I5+I7 goede processors zijn om te gamen mits de overige specs ook goed zijn natuurlijk, maar daar gaat de vraag niet over.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, oké dat is waar. eigen initiatief van mijn kant had idd wat extra informatie gegeven.
Om te gamen is, voor zover je er iets algemeens over kunt zeggen, de grafische processor nog belangrijker dan de cpu. Als je de beste i7 hebt, maar crappy graphics kun je nog steeds niet fatsoenlijk gamen.
Kijk eens op internet naar de requirements van je favoriete games en vergelijk dat met de laptop van je keuze.
Een boel geheugen (ram, minimaal 6-8 Gigabyte) is ook heel zinvol.

Als je een beperkt budget hebt is het lastig om een goed gebalanceerd systeem te kiezen, als je geld genoeg hebt is er ook keus genoeg.
Goede gaming laptops zijn bijvoorbeeld die van alienware.