Mijn LED beelscherm geeft rare vlekken.. Wat moet ik doen?

Ik heb net mijn led beeldscherm ontvangen en er zitten allemaal rare vlekken in het beeld. De vlekken zijn alleen te zien bij donkere kleuren zoals zwart en donkerbruin enz. Er zit 1 vlek links, 1 rechts, 1 boven en 1 onder. Het zijn lichtere kleuren als wit. Wat moet ik hieraan doen? Ik heb al vanalles geprobeerd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
29.6K

Het beste antwoord

Het klinkt alsof je last hebt van backlight bleeding. Dat komt helaas vrij vaak voor, vooral in de randen van het beeld en bij donkere kleuren. Vaak helpt het om de beeldinstellingen te veranderen. Die staan 'af fabriek' meestal heel 'slecht' ingesteld (bedoeld voor de showroom) waardoor dit effect veel heftiger wordt.

Je zou even op een Audio/Video forum (er zijn er heel veel) voor jouw type tv kunnen zoeken naar 'aanbevolen instellingen'. Als je televisie een 'film' ('movie') instelling heeft, dan is dat meestal een goede instelling om mee te beginnen, omdat dit het meest natuurlijke beeld geeft. Probeer ook om je backlight lager te zetten en kijk of het effect dan minder wordt.

Bij de meeste tv's kun je het bleeding terugbrengen naar een zeer acceptabel niveau, zodat het niet/nauwelijks meer zichtbaar is. Als het, ondanks finetunen, heel erg zichtbaar blijft, kun je de fabrikant benaderen. Ik heb echter op meerdere forums gelezen dat de meeste fabrikanten 'een beetje bleeding' niet als een defect beschouwen. Dat is nu eenmaal inherent aan Edge lit LED systemen (de led's zitten in de hoeken!). Bij full LED treedt het in principe niet op.

Mijn persoonlijke ervaring met een (wat duurdere) Samsung is dat de 'juiste' beeldinstellingen een enorm verschil maken, zowel wat betreft bleeding (kan ik bij normaal gebruik niet meer zien) als wat betreft de totale beeldkwaliteit. Het is, kortom, altijd slim om eerst wat tijd in de instellingen te investeren.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik het probleem zo lees heb je idd gelijk +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo,
Ik heb een LG D2342P,
het is alleen moeilijk om de aanbevolen instellingen te vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vooropgesteld dat je Engels goed is, zou je kunnen Googelen op "lg d2342p calibration". Dan vindt je diverse forums waar gebruikers hun ervaringen (en instellingen) uitwisselen. Een voorbeeld is: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1340108 Ik ken de tv zelf niet, dus ik kan je helaas geen concrete tips geven. Hoop dat je iets met de link opschiet! Uit ervaringen met andere tv's weet ik in ieder geval dat het wijzigen van de instellingen een enorm (!) verschil kan maken, dus een beetje experimenteren kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Backlight bleeding, especially along the bottom edge of the screen, was pervasive enough to see on a completely black screen, but fortunately didn't rear its head in games or movies. http://reviews.cnet.com/lcd-monitors/lg-d2342p/4505-3174_7-34752919.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad backlight bleeding, heb het beeld opgestuurd naar de winkel.

Andere antwoorden (3)

Dan is het scherm waarschijnlijk beschadigt. Ik zou er dan mee teruggaan als het niet u fout is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou de producent of winkel waar je het hebt gekocht bellen. Als wat zij vertellen dat je moet doen ook niet helpt, terugsturen!
Ik weet niet hoe lang je dit beeldscherm al hebt, maar ik hoop voor je dat het nog binnen de verzekering valt!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb al contact opgenomen, maar het vervelende is dat het een internetwinkel is dus dat ik het weer moet terugsturen.
Misschien even kijken naar je videokaart? Misschien is die te laag of te laag ingesteld.