windows 7 loopt vast bij opstarten met nieuwe videokaart

Ik heb een asus EAH5550 videokaart in me pc geklikt, maar als ik de pc aanzet begint de fan heel hard te draaien voor 2min daarna start de pc verder op maar loopt vast bij het bewegende windows 7 logo. alle oude drivers verwijderd, probleem blijft hetzelfde. met oudere asus videokaart start de pc perfect op.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zijn je systeem specificaties? - Processor
- Moederbord
- Voeding
- Geheugen
- Harde schijf Dan kunnen we eventueel specifiek kijken wat er mis zou kunnen gaan, nu is het gissen.

Antwoorden (4)

Wat heb je voor voeding, misschien trekt deze de extra gevraagde stroom van je nieuwe videokaart niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier sluit ik me bij aan.
capthavoc
13 jaar geleden
heb je op die nieuwe videokaart ook een 4 polige contact punt ?
zat er ook een extra kabeltje bij de videokaart ?
hoeveel is je voeding ik vermoed dat je minimaal 400 watt voeding moet hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja wat capthavoc zegt is nog een goeie, die connector (boven/achter) op de kaart moet ook nog van prik voorzien worden. Dat is, als er zo'n connector opzit.
Kan inderdaad de voeding zijn, of je hebt de drivers nog niet geïnstalleerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan in principe nog niet aan de drivers liggen, aangezien je deze pas kunt installeren als Windows gestart is ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
exact !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heb je dus de verkeerde drivers.
Ik denk dat de proseccor (als je dat zo schrijft) de videokaart niet aankan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onzin, de processor doet niets voor de video kaart.
Als je kaart in de pc past, is je mb geschikt.
Ik heb de globale specificaties van dit type kaart opgezocht:

Asus Videokaart Radeon EAH5550/DI,1GB
DDR3,DVI,VGA,HDMI,PCIe,LP
Maximum resolutie: 2560 x 1600 pixels
Type koeling: active
Maximum geheugen grafische adapter: 1024 MB
Grafische adapter, soort geheugen: DDR3-SDRAM

DDR3-SDRAM>>>Even nakijken welk geheugen Uw laptop heeft.

U kunt nu met de oude kaart,welke geen problemen oplevert eens kijken wat de specificaties zijn van de processor,want ik heb het gevoel,dat deze de nieuwe kaart niet kan "bijhouden" waardoor de on-board-fan zo te keer gaat.

Als U toch bezig bent controleert U dan meteen op de volgende pagina welke Direct X Uw laptop bezit,momenteel.
Deze kaart "eist " namelijk DirectX 11,om optimaal de 3D functie te waarborgen.

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/Which-version-of-DirectX-is-on-your-computer

Groet:Zoekertje