ik wil een nieuwe game pc maar nu ?

oke ik wil dus een nieuwe game pc kopen maar heb niet zo veel verstand van dus mijn vraag is of jullie me wouden helpen de pc heeft een budget rond de 500 euro en ik heb al een beeldscherm

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Je moet dan naar een computer winkel waar iemand werkt als eigen baas ipv een grote electronia zaak want die kunne goeie deals geven voor 600 had ik al een pc die alles op hoogste kon draaien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt heeft me veel geholpen

Andere antwoorden (3)

inderdaad stap naar een goeie pc boer dus iemand die je voor een goeie prijs een minimale goeie combi
moederbord cpu en voeding kan verkopen
met windows 7.

De rest is over een wat langere tijd goed uitbreidbaar

dus
koop een kast met daarin
een intel i7 moederbord
en daarbij passende cpu met een flinke koeling en voeding
650 watt is redelijk te doen
en eventueel een goeie video card.

koop desnoods eerst een budget video card en ruil die later in of laat dat even achterwege als het moederbord en eigen ingebouwde video card heeft
die is natuurlijk niet geschikt voor superzwaar gamen

met min 2 gig geheugen loopt windows 7 redelijk goed
en een wat goedkopere HD SATA natuurlijk
het maakt niet zoveel uit hoe groot die is
maar je moet wel kunnen werken
met wat games die nog niet echt alle registers open trekken kan je dan al heel veel

Zodanig heb je een minimaal goed werkend set
maar nog niet zover dat ie alles aan kan
maar je weet dat je moederbord en cpu veel meer aan kan

Daarna koop je er over de loop van maanden
een dikke videokaart bij
meer geheugen
extra HD,s etc etc
kan je de kosten wat spreiden

keyword zijn intel i7 je mag ook i5 hoor
en vermijd ATI videocarden
ik heb liever een nvidia kaart
zie link voor inspiratie
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog steeds bezig ongefundeerd AMD (de naam ATI bestaat al een tijdje niet meer) te bashen zie ik. Een ander hoeft geen AMD kaarten mijden omdat jij er ooit een keer een vervelende ervaring mee gehad hebt (alsof mensen nog nooit problemen gehad hebben met Nvidia). Dat je het zelf nu zo aanhoudt is prima, val een ander er niet mee lastig dat is en blijft fanboyism.
capthavoc
12 jaar geleden
kan zijn maar ik brand me niet meer aan AMD ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zeg ik, het is prima omdat voor jezelf zo te houden, waar ik een probleem mee heb is dat je het ongefundeerd als advies geeft aan een ander. Als het nou nog een algemeen aanvaard standpunt was oke, maar een enkelvoudige persoonlijke ervaring opvoeren al ware het een regel "en vermijd ATI videocarden."(sic) is gewoonweg overdreven.
mja ik heb even voor de gein, voor 500 euro iets samengesteld waar ik ook wel achter wil zitten.

Processor AMD FX-4100 - 103 euro
Corsair 2x4GB DDR3 1600 CML8GX3M2A1600C9 LowP - 53 euro
Moederbord AMD Asrock 970 Extreme3 AM3+ - 71 euro
Be-Quiet Purepower L8 630W PSU 91 euro.

320 zonder videokaart...

VGA Asus Radeon EAH6870 DC/2DI2S/1GD5 174 euro

dus 180 voor een redelijk dikke videokaart...

aangezien je zegt dat je een "nieuwe" game pc wilt, neem ik even aan dat je een oude game pc hebt, en dat je daar mogelijk de kast, optische drive(s) en hard disk drives van kan gebruiken, het kan goed dat je nu al een leuke hoeveelheid ddr3 hebt, dan heb je nog eens 50 euro extra voor nog een dikkere 3d kaart...

kan je je oude onderdelen niet meer gebruiken, dan stel ik voor nog even te sparen, die processor is in mijn ogen namelijk echt minimaal, en die videokaart is ook niet een van de duurste/nieuwste, maar wel een van de snelste van de 6000 series, zon 7000 series kaartje is ook leuk, maar die zijn weer gloedje nieuw, en daar is de prijs ook naar, dus voor hetzelfde geld als een snelle 6000 series, koop je een slomere 7000 ;)

alle prijzen zijn van cdromland.nl , omdat ik hier al (meer dan 10) jaren shop en ze wel goed in de markt liggen qua prijs, aanbod, en ze bieden niets aan wat ze niet kunnen leveren.

Toegevoegd na 38 seconden:
en ja, dit is puur hardware, er zal ook windows op moeten komen.

Toegevoegd na 1 minuut:
dit staat mogelijk al op je oude HDD, maar ik heb geen idee of je hem nog kan activeren met zoveel nieuwe hardware.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangezien de vragensteller aangeeft niet veel verstand van zaken te hebben, wil hij denk ik iets concretere antwoorden.

Wat mij betreft hebben we hier te maken met een echt budget systeem. Suggesties uit eerdere antwoorden voor een Intel core I7 of I5 zijn dan ook totaal niet realistisch, en ook helemaal niet relevant.

Kijk even op deze sites voor een aardig basis budget systeempje. Op de eerste link zie je de afzonderlijke onderdelen waaruit het systeem is opgebouwd. In de tweede link zie je winkels waar dit te krijgen is. Wel is aan te raden om naar een winkel in de buurt te gaan voor eventuele garantie afwikkeling.

http://tweakers.net/reviews/2512/3/tweakers-punt-net-best-buy-guide-editie-maart-2012-budgetgame-en-gamesysteem.html

http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/252983

Als geen van deze winkels in de buurt liggen bij je kun je je vraag neerleggen bij de lokale shop.

Belangrijk voor gaming:
*videokaart: niet minder dan een ATI Radeon HD6850, als je het red liever een 6870.
*geheugen: Meer dan 4gb is niet nodig, goedkoop geheugen is goed genoeg.
*Voeding: Laat je geen enorme vermogens aanpraten. Neen een A-merk voeding. Bijvoorbeeld de in de link genoemde 430 watt voeding is zat voor een budget systeem.
*Processor: Staar je niet blind op veel cores. Voor gaming is een hele snelle processor ook overbodig. Dit komt doordat de processor alleen maar snel genoeg hoeft te zijn om de videokaart op tijd van 'informatie' te voorzien. In dit segment voldoen zelfs de 'langzamere' processoren.
*Vergeet geen windows erbij te nemen, dit kost bij mijn weten een euro of 80.
*Wat merken betreft, neem wat het meeste waar voor je geld leverd. In dit segment is dat meestal ATI voor de belangrijkste componenten. Als je toch nog wat euro's vindt hebben Intel en Nvidia ook mooie opties.

Met deze pc kun je zeer redelijk gamen. Je kunt echter met dit budget niet verwachten om Battlefield 3 op de hoogste settings te kunnen spelen.