Wat is een goede keuze voor muis en muismat?

Ik ben een gamer. ik speel FPS games. Draadloos of wireless maakt niet uit !
De prijs aub niet boven €35,-

Toegevoegd na 1 minuut:
Met aub niet boven 35 euro bedoel ik het niet bij elkaar hoor! De muis zelf niet boven 35 de muis mat rond de 10-15 euro

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1K
Ritsuka
12 jaar geleden
Draadloos zou ik niet doen met gamen, straks is midden in een potje je batterij leeg. En ik heb gehoord dat wireless trager reageert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka je was me net voor maar het is goed advies, ik speelde eerst ook wireless en het is erg lullig dat je muis het opgeeft als jij de hoek omkomt, waar een tegenstander staat die je wilt uitschakelen...... speel nu gewoon met een muis van 5 euro gekocht bij een tankstation. (moeilijk een winkel te vinden die zaterdagavond open is....)

Het beste antwoord

Deze (ietsje duurder maar is het wel waard)
http://tweakers.net/pricewatch/244753/logitech-g500.html
en anders deze:
http://tweakers.net/pricewatch/285934/logitech-g400-gaming-mouse.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje wel ik heb niet een van de muizen die jij had neergezet maar wel uit die serie het is namelijk de logitech G300 geworden ik heb hem net thuisgestuurd gekregen hij voldoet prima !

Andere antwoorden (5)

Ik heb precies de zelfde vraag een tijdje terug aan mezelf gesteld en ben hard op zoektocht gegaan -> een muis die ik je ZEKER kan aanbevelen, met ook een helemooie prijs is ": de lichtgevende trustmuis op wehkamp.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zelf heb een sweex MI570, dit is in mijn ogen een ideale muis, hij is lekker groot, en ligt goed in de hand.

verder zitten er bij je duim 2 knoppen, 1 gebruik ik voor mumble/teamspeak.

ook zit er een DPI switcher op, ik speel normaal op 4000DPI, lekker snel, als ik snipe op 2200 DPI, half zo snel, dus lekker acuraat.

er zitten ook van die vage gewichtjes bij, dus als je van een zware, of lichte muis houdt... het kan allebei.

als muismat heb ik een plaatje aluminium van de gamma, lekker glad, en gaat lang mee.

ik heb ook razor muismatten enzo gehad, maar deze vind ik allemaal minder fijn dan de huidige oplossing.

en vergeet niet: met FPS games moet je muis een verlengde van je lichaam worden, dus kies een muis die lekker in je hand ligt, dit is in mijn ogen het belangrijkste, daarom ben ik voor de sweex gegaan, en hiervoor een TRUST MI-2500X, beiden nogal hoog.. omdat ik dit persoonlijk fijn vind.

De trust kan ik je ook wel aanraden, maar hij is ondertussen behoorlijk verouderd.. mijne is wel een jaar of 5 meegegaan. enigste nadeel van de trust is dat hij "optisch" is, dus als er iets glimmends op je muismat ligt, draai je rondjes, de sweex muis is een lasermuis, deze hebben dit probleem niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MrTomaat geeft inderdaad een goeie keus muis. Ikzelf gebruik nog een oudere Logitech G5 icm. de Dual-Sided Cooler Master Muismat (http://www.coolermaster.com/product.php?product_id=3710).

Persoonlijk vind ik dit namelijk de beste combinatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De CM Storm Inferno is zo'n beetje de meest complete game muis die voor een relatief gunstige prijs te krijgen is. Helaas is hij op het moment wel iets boven jou budget.
http://tweakers.net/pricewatch/262891/cm-storm-inferno.html

Heb zelf een Mionix Saiph. Zeer goede sensor maar voor de rest een vrij eenvoudige muis.
http://tweakers.net/pricewatch/compare/531/253616;253615

Ik zie nu dat de RAT3 ook betaalbaar is, zelfde sensor als die saiph.
http://tweakers.net/pricewatch/266241/cyborg-r-punt-a-punt-t-3.html#tab:prices

Denk zo wel een paar vd leukste keuzes te hebben genoemd rond jou prijsklasse.

Muismat maakt verder erg weinig uit bij de bovengenoemde muizen. Maar dat mag ook wel, blijft toch aardig wat geld voor een muis. Dus dat is meer iets van persoonlijke voorkeur (wat vindt je stoer). Persoonlijk zou ik niet snel 10€ of meer aan een muismat uitgeven, je gaat er echt niet beter van gamen. Enige waar je eventueel wel op kunt letten is dat laser muizen het doorgaans iets beter doen met harde muismatten dan zachte/stoffen, maar dit mag voor een goede muis ook niet veel uitmaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zweer bij Razer, vooral wat betreft de muis. De mat is echt een kwestie van persoonlijke voorkeur, maar kan wel veel verschil maken. Ik moet het bijvoorbeeld meer van precisie dan van pure snelheid hebben en heb een mat (ook Razer) gekocht die bij deze speelstijl past. Het enige nadeel van Razer is de relatief hoge prijs, maar als je een beetje creatief op internet zoekt en/of geen probleem hebt met tweedehands, valt er hier en daar wel wat betaalbaars te vinden. Heb overigens ook de Logitech gamemuizen geprobeerd, maar vond die zelf toch minder precies en minder lekker in mijn hand liggen.

Ik gebruik momenteel (voornamelijk voor COD) de Razar DeathAdder Black. Zoals gezegd, het blijft heel persoonlijk. Heb je grote of kleine handen? Vind je gewicht wel of niet een issue? Waar wil je je knoppen hebben? Een hoge DPI (liefst instelbaar) is in ieder geval belangrijk. Dus ik zou beginnen met het vergelijken van DPI's van muizen die je wat lijken en binnen je budget vallen.

Toegevoegd na 39 seconden:
PS. Wired werkt in mijn ervaring toch beter dan wireless!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben 14 maar heb voor mijn leeftijd wel een best grote hand, Iets groter dan gemiddeld denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar geen olifantenformaat, denk ik. :-) Misschien dat je dan toch naar een wat kleinere (lagere) muis moet kijken. Als je niet goed bij buttons kunt, wordt het lastig fraggen.