Stroomkabel voor elektriciteit, een kabel naar de monitor, een internetkabel (of draadloos), eentje voor de muis en voor het keyboard (kunnen draadloos of via USB) en naar je boxen.
Dan kan je er ook nog hebben naar een webcam, een headset, een externe harde schijf en nog USB apparaten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@emilclaire Antwoord is fout, vraag is prima. Er lopen geen kabels van mobo-cpu of mobo-ram dat zijn interconnects. Kabels die IN een PC zit zijn o.a.: SATA-kabels, DC-stroomkabels, interne USB kabels, interne audio kabels.
Eerst heb je de voeding kabels die naar het Moederbord,Videokaart,Coolers,DVD/Blu-Ray/Brander Harde schijf lopen.

Dan heb je van op het moederbord kabels lopen naar Aan/uit knop,Reset knop,Videokaart,Coolers,DVD/Blu-Ray/Brander/Harde schijf,USB,Geluid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De volgende kabels zitten er in je pc:

-Bundel kabeltjes naar het moederbord. Deze wordt verbonden met een 20-pins connector en een 4 pins connector. Deze vullen samen de 24 pins aansluiting op het moederbord. Deze lopen vanuit de voeding.
-2 keer een 4-pins connector voor de CPU. Deze lopen vanuit de voeding.
-'sata' kabels worden gebruikt om de dvd en of blu-ray speler met het moederbord te verbinden. Dezelfde 'sata' kabel gebruik je voor je harde schijven.
-Vanuit de koelers in de kast lopen kleine kabeltjes die naar het moederbord gaan, deze zorgen voor stroom en eventueel voor informatie over de snelheid van de ventilator.
-er gaan kleine kabeltjes vanaf de knoppen en lampjes van de kast naar het moederbord. Deze zorgen dat je aanknop e.d. daadwerkelijk werkt en dat er lampjes gaan branden indien nodig.
-Er is vervolgens een bundel stroomkabels beschikbaar vanuit de voeding die de componenten van stroom voorziet. Er zijn verschillende soorten stroomkabels voor verschillende 'spanningslijnen'. Deze hebben verschillende connectors en passen alleen in het onderdeel waarvoor ze bedoeld zijn.
-Op veel moederborden kan je nog een oude IDE aansluiting vinden voor het aansluiten van oude harde schijven, cd en dvd rom drives, floppy drives, zip drives, etc. Hier zou je een IDE kabel gebruiken.

Dat is het wel zo'n beetje.

Was jij het niet die ook al vroeg wat voor onderdelen er in een pc zitten? Spreekbeurt ofzo?