Hoeveel RAM en Ghz heb je nodig voor welk gebruik ?

Ik ben aan het sparen voor een iMac en ik vroeg me af hoeveel RAM ik best zou nemen en hoeveel Ghz. Er staat wel bij dat het quad-core is dus misschien moet het minder zijn als dual-core ofzo ( dat weet ik zelf niet ) Willen jullie me een tabel ofzo geven van hoeveel RAM voor welk gebruik en hoeveel Ghz voor welk gebruik.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
2.2K

Antwoorden (1)

Je kunt niet simpelweg ee naantal Ghz verbinden aan een bepaald verbruik. Verschillende processoren werken anders. Het is dus mogelijk dat een bepaalde processor met minder Ghz, toch sneller is. Dit heeft te maken met wat de processoren tegelijkertijd kunnen uitvoeren. Wat intern geheugen betreft: 4gb is in principe voldoende.

Geef even aan wat jij ermee wilt gaan doen. Maar aangezien de imac wordt geleverd met een core I5 processor op zijn minst, voldoet deze voor eigenlijk alle taken. Oftewel, de langzaamste is snel zat voor het meeste gebruik. Snellere zijn interessanter voor 'power users', maar dan kun je je afvragen of ze een imac zouden kopen. Ik neem overigens aan dat je niet onder de categorie 'power user' valt aangezien je deze vraag stelt.

Nog een kleine kanttekening; de prijs wordt ook bepaald door de snellere videokaarten die je kunt kiezen. Dit is vooral belangrijk voor 3d games. Als je die wilt gaan spelen, zou ik ver van Apple wegblijven. Dan kun je beter voor pc kiezen.

Om een heel lang verhaal te voorkomen wil ik de vraag omdraaien; wat wil jij gaan doen met dat ding?