Fout met harde schijf ?

Mijn computer geeft aan dat 39% van de harde schijf onleesbaar is. Al mijn documenten en foto's zijn weg maar bijvoorbeeld msn doet het nog wel. Wat kan het probleem zijn en wat kan ik doen om mijn foto's terug te krijgen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Foto's terug krijgen kan via: http://www.pandorarecovery.com/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.piriform.com/recuva
Je kan het met dit programma terugkrijgen.
Je harde schijf moet je helemaal formateren om hem weer goed te krijgen.
LET OP!! Je bent dan wel windows, en alles kwijt.
Slim is dat dus niet.

Wat je wel kan doen is je harde schijf uit je pc halen.
In de winkel bestaat er een koppel stuk waarmee je hem aan een andere computer kan koppelen.
Daarmee kan je hem vervolgens volledig mee formatteren.
Plaats hem weer terug in je pc, en installeer windows opnieuw met de installatie cd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kopieer wat je nog kan kopieren naar een andere schijf. Waarschijnlijk is je schijf gedeeltelijk gecrashed en zijn er delen van je schijf beschadigd.

Je kan even het volgende proberen.

via start -> uitvoeren -> type in : cmd of command
Dan krijg je een zwarte dosbox.

type in: chkdsk /f /r

je zal dan een melding krijgen dat het niet luktm en of hij het bij de volgende herstart moet uitvoeren.
type dan y voor yes of j voor ja (afhankelijk van de taal).

En herstart de pc.

Kan even duren. Als hij klaar is log in je pc, en kopieer alles wat belangrijk is naar een andere schijf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Dit kan veel eenvoudiger. Open Windows Verkenner, en klik met je rechtermuisknop op de harde schijf (meestal heet die C: ). Er verschijnt een menuutje. Onderaan staat Eigenschappen. Klik daarop. Nu klik je op het tweede tabblad - dat heet Extra. Daar zie je een knop die "Nu controleren..." heet. Klik daarop, en je voert in feite dezelfde chkdsk / scandisk uit die jij noemde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen de log bekijken is dan weer lastiger ;)
Cryofiel
12 jaar geleden
Oh ja, da's waar ook. Die vind je in de Event Log terug, en daar moet je even je weg in zien te vinden. Goed punt.