Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik wil mijn firewall uitzetten in mijn Thomson modem. Ik heb het volgende nr: 192.68.01 waar moet ik dat invullen zodat ik in mijn modem komt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wat leggen ze het ingewikkeld uit !

Probeer het gewoon in te toetsen in het zoekbalkje in je internet venstertje, waar je bijvoorbeeld www.google.nl intoetst, daar moet het werken !

Als je geen informatie hebt over de inloggegevens, dan kunt je even contact opnemen met het bedrijf van wie jij internet krijgt, of even in het boekje kijken van je modem.

Gebruikersnaam en wachtwoord is van het modem niet altijd standaard, i.v.m. hackers ! Maar dit is ook weer afhankelijk van het bedrijf bij wie jij internet afneemt. Bij ziggo kun je bijvoorbeeld niet eens het modem in, als deze actief is!

Mijn advies is, bel even naar het bedrijf van wie jij internet krijgt ! Dat scheelt je een hoop tijd, en ze kunnen je heeeel snel helpen, zelfs op afstand kunnen zij in jou modem kijken en instellingen aanpassen !

(PS)
Wat je kan proberen: UPC/KPN ?
192.168.0.1 = standaard
user / gebruikersnaam = leeg
Password = admin

Geen garantie dat het werkt !
(BRON UPC)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Correct
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor het uitgebreide antwoord.

Andere antwoorden (2)

Het nummer dat je geeft is het ip adres van je modem. Dit kan je intikken in de adresbalk van je browser. Hierna zal je in je modem komen. Waarschijnlijk zal je eerst een password moeten gebruiken. Als dit niet op de papieren bij je modem, of onder op je modem staat, probeer dan eens admin of password
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja je kunt doorgaans met een (vrij standaard) modem/router IP adres inloggen op je modem/router via een webbrowser. Dus dat je ipv www.xxxxx.nl oid dat IP nummer invult.

Maar ik denk niet dat dat IP nummer in je vraag klopt. Waarschijnlijk moet het 192.168.0.1 zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding