Wat is een goeie laptop waarmee je 2mb/s kan downloaden en tegelijk een HD film op kan kijken?

Ik heb moeite met het vinden van een goeie laptop die voldoet aan me eis dat hij tegelijk kan downloaden als HD films kijken. Het budget voor de laptop ligt tussen de 500 - 1000 euro.

Toegevoegd na 1 uur:
ik heb naar aanleiding van de reacties ontdekt dat ik een fout heb gemaakt in de vraagstelling. Ik bedoel niet 2mb/s maar 2MB/s.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
2.3K

Het beste antwoord

In jouw budgetrange, zijn er honderden laptops te vinden die dat MET GEMAK aankunnen. Sterker nog, iedere laptop met een APARTE processor (die dus niet van je systeemgeheugen snoept) moet absoluut wel 6mB aankunnen terwijl jij Full HD film aan het kijken bent. Ongeacht hoe groot je je scherm wilt hebben. Met een laptop van € 500 en "aparte" videokaart (geen extra kastje nodig maar moet wel los staan van je processor's geheugen) Ik maak geen reclame maar dit is een monster ding precies halverwege je budget en 17" is fijner kijken dan een 15", en dit is een beest van een systeem:

HP Pavilion DV7-6B15ED
Beeldscherm
17,3" HD+ Breedbeeld LED
Resolutie
1600 x 900
Processor
AMD A8-3510MX - 1,8 GHz (2,5 GHz Turbo) - Quadcore
Chipset
AMD RS880M
Geheugen
8 GB DDR3
Opslag (HDD)
1000 GB - 5400rpm
Grafische kaart
AMD Radeon HD 6755G2
Optische drive
Dual Layer DVD±ReWriter
Kaartlezer
2-in-1 (SD/MMC)
Netwerk
Gigabit Ethernet
Draadloos netwerk
Wireless-N, Bluetooth
Webcam
HP TrueVision HD webcam met geïntegreerde digitale microfoon (low-light)
Kleur
Staalgrijs, metaalfinish
Aansluitingen
2x USB 2.0, 2x USB 3.0, 3x Mini-jack, 1x HDMI, 1x VGA
Afmetingen (BxDxH)
41,6 x 27,5 x 3,6 cm
Gewicht
3,43 kg
Accu
6-cels lithium-ion
Besturingssysteem
Windows 7 Home Premium NL 64 bit
Overige software
Office 2010 Starter

En ik werk er niet eens of heb er belang bij, maar hier kun je je flink op uitleven, DVD branden, Film kijken én downloaden tot hoe snel je netwerkprovider maar gaat. Heb je een TV met HDMI? Aansluiten die handel! dat trekt een ding als deze met gemak op maximale resolutie. En een ander merk ook.

De samsung komt van een andere winkel, maar is ook een beest van een laptop, beide onder de € 800.

* 1 Let er op dat hoe hoger je resolutie is (1980x1050) heel scherp is, maar op een 15" minder leesbaar is dan een 17".
* 2 Zorg er voor dat je geen "ingebakken" vga kaart hebt van in-tel of zo iets wat zijn geheugen weghaalt uit je systeem maar gewoon zijn eigen geheugen heeft. "Shared memory" klinkt lief, maar is prestatie verminderend.

Heb er maar zo 2 opgezocht, hoop dat je er wat aan hebt! Succes! en met alle 2 kun je tijden vooruit!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De snelheid waarmee je download hangt niet af van de computer maar van de internet. Je zou dus een beter abonnement bij je provider moeten aanschaffen zodat je sneller kunt downloaden/uploaden en tegelijkertijd nog steeds HD films kunt streamen.

Deze eisen zijn aardig hoog (2mb/s download) en dan zit je ook al gauw op een hoge prijs. Bij Ziggo betaal je dan ongeveer 47,95 (https://www.ziggo.nl/#producten/internet/) voor het Internet Z3 pakket. Dit verschilt natuurlijk per provider.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, maar je hebt me denk ik niet helemaal goed begrepen. Het gaat erom dat ik een goeie laptop zoek die de "werklading" van 2mb/s downloaden en HD films kijken aankan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke laptop kan 2 mb binnen krijgen alleen de meeste providers geven dat niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2mb/s is zelfs weinig vandaag de dag. ben je niet in de war met 2MB/s?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Diedje heeft gelijk over dat elke laptop dat zou kunnen maar je moet maar net een goede provider hebben die ook daadwerkelijk die hoeveelheid MB/s geeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang je geen ADSL hebt kan dat prima, ik haalde bij Ziggo precies 2,5MB/s toen ik een 20mbit abo had.
De werklading van 2 mb/s downloaden is minimaal. Zelfs wanneer je eigenlijk 2 MB/s (=20 mb/s) bedoelt, zullen de download en het film kijken elkaar niet in de weg zitten.

Om met een laptop die 20 mb/s te halen zul je wel een router en Wifi-nic moeten hebben die beiden 802.11N ondersteunen. 802.11G haalt in de praktijk in het meest gunstige geval 12 mb/s.