zijn er Full hd 20-24inch schermen met een bijna vierkante resolutie?

Ik vraag me af of er schermen zijn tussen de 20 en 24inch met een full hd resolutie of hoger, maar ik ben op zoek naar een vierkant scherm dus niet 16:9 maar 16:10 of vierkanter, weet iemand een merk of een type scherm die hieraan voldoen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Aangezien het scherm aan full hd moet voldoen moet hij tenminste 1920x1080 pixels bevatten. Aangezien het een vierkant scherm moet zijn ben je op zoek naar een resolutie van tenminste 1920x1920 pixels.

Bij mijn weten worden deze schermen niet gemaakt. Misschien dat je in de professionele 'scene' iets kan vinden. Vaak worden 'videowalls' op getrokken uit een heleboel schermen. Ik heb er wel eens een gezien die bestond uit vierkante schermen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16:10 wordt meestal 1920:1200 op die grootte. OP tweakers vind ik (47 stuks):

http://tweakers.net/pricewatch/cat/344/monitoren.html#filter:XY3LCoMwEEX_ZdZBkpAa9QOELgqFdldcSBxhID5I0lIQ_72JVihdDXPPfSzQk_Ph6sjgnQa8tG-oxqe17B_QeIDJdehqQttBBX5GQz2ZNtA0whfeoniOVJcM5tSwpTkDbya3b5yO5yBo0QTs9qiH6gGyiH26hIZtKzXZgC6SBYSSPN0hhUHyTETnkGpBqozDypIlT5ZXa1OXUEpHjxSaQ7Nj9YsLnUd9XT8

Toegevoegd na 2 minuten:
4:3 of 5:4 (1600x1200 dus in de breedte minder dan 1920):

http://tweakers.net/pricewatch/cat/344/monitoren.html#filter:XYzLCsIwEEX_ZdalJKHS2g8ouBCEuhMXJRlhJH0wiSKU_LsTtRtXw9xz71nhRhziicnimUY8Di9op4f3xT-gaQMzO-SO0DtoYWG6B_iF_cxRsiFYSZY8_cxUAcHO_JXvtmcj6NFGdP2C9uACtBcwjczrPVyFStqRj8hCVtCVUfmOeQxGlVqaY9aCqUoFqciVKleeg88u3dS1dIzR4kspvQE

Toegevoegd na 2 minuten:
-of 5:4

Toegevoegd na 1 uur:
Leg even de min uit?