Linksys router reset nadat de adapter eruit gehaald wordt (dus geen stroom), help?

Als ik de stroom van mijn linksys router af haal (dus adapter uit het stopcontact haal), reset mijn router telkens. Ik heb wat op internet gekeken en ben tot de conclusie gekomen dat dit niet zo hoort te zijn? Door de reset verwijderd mijn router zijn netwerknaam en netwerkwachtwoord. Dit is vreselijk irritant. Kan iemand mij verduidelijking geven? Is dit normaal of hoort dit inderdaad niet te kunnen? Moet ik een nieuwe router kopen? Help!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Dat klopt, wat je op het internet leest. Dat hoort absoluut niet. Ik zou inderdaad een nieuwe kopen, voordeel is dat routertjes niet meer zo duur zijn.
(je zou nog een keer hem kunnen flashen met de nieuwste firmware. Kan nooit kwaad. Denk niet dat het gaat helpen, maar het proberen waard)
escape
12 jaar geleden
Misschien is een software update een oplossing?